tisdag 24 januari 2023

Februaris bullet journal

Var det meningen att jag skulle pausa bloggen en vecka? Nej. Men nu var jag trött, hade ont och var tjurig, så jag lät bli. Hade ingen lust, helt enkelt.
Hade faktiskt inte lust med mycket alls, mer än att fixa i ordning min bullet journal, så att den är redo för februari som lurar om hörnet.
Det ser ut ungefär som vanligt den här gången också.


Den nästan tomma sidan är till för ett minne från månaden som kommer. En bild, en text - vem vet. Andra sidan är månadsöversikten. 
Jag hade planerat länge att använda den här ganska breda washitejpen från Willwa. Plockade upp den norrskensgröna färgen i den, och även svart. Tombow #195 Light green, grön Stabilo fineliner, och svart Sakura Pigma micron i två olika tjocklekar (01, 05).



Uppslag två är kassabok och en sida där månadsboken och nagellacken får samsas. Månadsboken ja, det var planerat sedan i höstas att jag skulle läsa Ulysses både i januari och i februari. Hade hört att den var både lång och svårläst. Ryktet är sant.



Uppslaget det tredje är vikt åt dagens rad, vanor och humör. Jag har bestämt mig för att ändra om bland vanorna. Många av de jag har prickat av har hängt med i flera år vid det här laget, och har blivit en så pass stor vana att de bara görs utan påminnelse. Och det är det vanekollen är för mig - en påminnelse. Dags alltså att göra plats för sådant som jag kanske glömmer annars. 



Dags att röra på sig! För på det fjärde uppslaget har jag sidorna där jag har koll på min stretch och vad jag kallar för dagens uppdrag, samt så klart - Yoga with Adriene. Jag är i slutfasen av min tredje 30 days of yoga utmaning, och planerar så klart att fortsätta med februaris spellista. 



Februaris första veckouppslag delar några dagar med januari. Februaris citat handlar mycket om berg och att klättra eller vandra i berg. Kanske inspirerat av bergen på washitejpen.