onsdag 31 maj 2023

Majfavoriter

Det har hänt massor av kul grejer i maj, så vi hoppar väl in bland favoriterna på en gång.

Bok: Jag har lite kvar att läsa i den andra boken om The Dark Tower, men jag räknar med att  läsa ut den idag. "The drawing of the three" av Stephen King, således.

Film: "Hajen". Fast eftersom jag sett den förut borde jag kanske välja en ny-för-mig-film. Då blir valet "The banshees of Inisherin".

TV: Tredje säsongen av "The Great".

Nagellack: Van Helsing från a England.


Skönhet: Jag har lyckats lägga vantarna på On-the-Glow Blush stick i nyansen Ruby från Pixi, och det får pryda kinder och mun väldigt ofta sedan dess.

Extra speciell rolighet: Älskade makens födelsedag har hänt,men roligast av allt denna månad,och troligen hela våren, var att åka till huvudstaden förra veckan, och gå på konsert på Friends Arena. Nästan bäst på hela upplevelsen var att E äntligen fick se sitt favoritband på scen, något hon har längtat efter i flera år. Fantastiskt bra var det också. Talar så klart om Depeche Mode.

Favoritinlägg: Vad jag pratar om när jag pratar om att gå upp tidigt på morgonen.