söndag 30 juni 2024

Junifavoriter

Ännu en månad att lämna till handlingarna, och plötsligt har halva året gått. Favoriter finns det, så klart.

Bok: Jag har gett 4 i betyg till samtliga skönlitterära böcker jag läst i juni, såatte.... Kan ändå känna att "Flickorna" av Emma Claine hade den mest minnesvärda berättelsen.

Film: "Bridesmaids". Äntligen kom jag för mig med att se den.

TV: Tredje säsongen av "Bridgerton". Har inte sett någon annan serie, men ändå.

Nagellack: Michael från a England.


Skönhet: Inget nytt den här månaden, så jag passar på att påminna om att det är viktigt med solskydd. Även en mulen dag, och även om du "bara sitter i skuggan".

Extra speciell rolighet: Jag gjorde inte mycket på min födelsedag, och midsommar är en sådan där grej jag kan vara utan. Däremot hade älskade makens sida av familjen, på fädernet, en släktträff, och den var himla trevlig att få vara med på. 

Favoritinlägg: Gårdagens lacksammanfattning. Det var inte jättelätt att välja.