torsdag 15 augusti 2024

Vad jag tömt i sommar

En och annan slatt har jag kvar i vissa behållare, men eftersom det här inlägget har väntat ett bra tag på att bli skrivet, så väntar jag inte in något mer utan nu kör vi!


It's skin. Honey firm & glow. Mask sheet.
En av favoriterna bland arkmaskerna, så jag har redan ersatt den.
Betyg 5/5

Sence. Sharky facial sheet mask. Moisturizing & refreshing.
Gåva från älskade maken för att han ville att jag skulle se ut som en haj. Vet inte om jag gjorde det direkt, men lite kul var den. Gjorde kanske inte supermycket och doften var lite mysko, men okej.
Betyg 3/5

Stay well. Firming vegan collagen eye patch.
Efter att ha suttit i en bil under större delen av en vecka mådde min kropp sisådär. Bland annat var jag mer än lovligt svullen kring ögonen, så i ren desperation köpte jag de här ögonmaskerna. Och älskade dem! Det här är inte en produkt jag har i min rutin så ofta, men jag känner att det ska bli ändring på det. Plus i kanten för att de var roséguldfärgade.
Betyg 4,5/5

Holika Holika. Pure essence mask sheet. Cucumber.
Ännu en favoritmask, och kanske lite extra mysig så här på sommaren då den både svalkar och lugnar huden. Perfekt efter en varm sommardag. Kommer köpa om.
Betyg 5/5

L'Oréal. Volume million lashes. Waterproof.
Min favoritmascara sedan några år. Ändå köpte jag en annan när det var dags att byta ut den här för att den blivit gammal. Ville testa om jag kunde tycka om något annat, helt enkelt. Inte omöjligt att det blir omköp på den här, dock.
Betyg 5/5

Nuud. Deodorant.
Ännu en produkt som blir ersatt för att den börjat bli gammal och inte känns fräsch längre. Har också bestämt mig för att skiljas från applikatorhuvudet, för även det känns inte så mysigt. Jag har köpt ny Nuud, och vill påpeka att den här hunnit bli trist för att den fick vänta mer än två år innan jag började använda den, och mina tuber ofta räcker dubbelt så länge än de tre månader som det påstås. Note to self - inte köpa storförpackning nästa gång (det gjorde jag inte heller), för oljorna hinner härskna om du har otur.
Handhavandefel alltså, och inte produkten i sig.
Betyg 5/5

Budgie. The apple cider scrub for a healthy head of hair.
Som Michael Bolton skulle uttryckt det: How am I supposed to live without you? För - Budgie finns inte längre. Och därmed inte världens bästa skalpskrubb. Grinade nästan när jag använde den sista skvätten, för det har jag vetat om ett tag och därför snålat med användningen av denna sista tub. Nu börjar jakten på en ersättare. Önska mig lycka till.
Betyg 5/5

Apotek Hjärtat. Special care. Intensiv fotkräm. Oparfymerad.
Ny fotkrämsälskling. Underbar att använda och sjunker in hyfsat fort i huden. Har köpt en ny.
Betyg 5/5

Neutrogena. Norweigan formula. Deep moisture. Hypoallergenic body lotion.
Kan vara så att min livslånga kärlek till ACOs huslotion är hotad. För den här har vi redan köpt om. Billigare, minst lika bra - om inte till och med aningen bättre. Gillar inte hur den känns på händerna dock, men det är ju lätt avhjälpt med en handtvätt och en handkräm.
Betyg 5/5