lördag 25 februari 2012

Sista deltävlingen...

...och tur var väl det. Känns som att det kommer bli "fiasko i Azerbadjan" i år. Couldn't care less. Tappade helt tron på den här cirkusen förra veckan liksom. Veckans bidrag var mest en massa gäspningar på varandra och bjöd inte på några överraskningar. Längtar tills skiten är slut så jag kan titta på film på lördagarna istället.

Nåja - vad jag tyckte:

Charlotte Perrelli: Rosa och nitar. Minns inget mer. Så gick det som det gick också. Hon var däremot med på min lista över bidrag jag trodde skulle gå vidare innan jag hört en ton. Eftersom svenska folket inte röstar på en låt utan på en artist.

Opa: Nämen herregud! Kvällens skämskudde.

Dynazty: Förstod direkt att de skulle gå vidare. För övrigt - "I had long beautiful hair, just like Joey Tempest, and all the women loved me!" Bästa H vet vad jag menar.

Lotta & Christer: Nej tack. En baryton och en av de mest nasala rösterna i denna värld. Med uselt engelskt uttal. Blir så trött. Men jag hade på känn att den skulle gå hem i stugorna, så den var förhandstippad.

Hanna Lindblad: Kylie Minouge?

Axel Algmark: Håkan Hellström?

Lisa Miskovsky: Ännu en jag tippade. Skittrist ballad. Kommer gå varm på P3. Ibland är det skönt att jag inte lyssnar på radio.

Danny: Någon har visst tittat på Tron. Inte minsta lilla överraskad att han gick vidare. För han är ju så sööööööööt!