söndag 10 juni 2012

Dagens, 10 juni

Lovade ju en Dagens och här kommer den. Utan bild idag, hoppas det är okej.

Outfit: Har lallat omkring i blommiga tajts (som fått ett hål på knät - fasa!) och linne hela dagen. Ibland med en svart tröja över.
Smink: Nej. Och jäklar anåda vad jag behöver plocka ögonbrynen.
Nagellack: Inte mindre än fem olika röda. För det är en sådan dag idag.
Klocka: En gul fyrkantig köksklocka eller den på digitalboxen. Det är ju söndag!
Fika: Te med Lilla E-bakad kardemummakaka och dito schackrutor. Mormor hade hjälpt till också.
Middag: Kyckling med inspiration från Grekland. Ungsrostad potatis till det.
Doft: Kan jag motstå Vanilla touch? Självklart inte. Fast just nu luktar jag kolasnöre efter dusch och insmörjning.
Pryl: Magnetiskt bokmärke så jag inte behöver leta efter var bok två i Hungerspelen-trilogin börjar när jag tar itu med den.
Väder: Jo tack! Från ett stilla regn till regn som slår så hårt att det studsar ett par decimeter från marken när det slår ner, till strålande sol. Ombyte förnöjer.
Sysselsättning: Läst ut "Hungerspelen" och börjat i "Princess bride".
Barnabråk: Om spel. Igen. Sänker dem snart i Svartån. Spelen alltså - inte barnen.
Kvällsnöje: Älskade maken har ockuperat tvn med att titta på Formel1, Kanadas Grand Prix. Vanns av Lewis Hamilton, den arrogante jä***. Jag har läst och surfat och klappat katt.