lördag 16 juni 2012

Dagens, 16 juni

Min middag.

Födelsedagsbarn: Idag fyller min nagelblogg Mrs Data målar naglarna 1 år. Det pågår en liten födelsedagstävling där, så in och gratulera tycker jag.
Outfit: Svarta tights med dragkedja och stickad beigerandig tröja. Under den ett stjärnbestrött linne.
Smink: Lite ögonbryn och mascara bara.
Frisyr: Fläta.
Nagellack: Saint George från A England. Vill inte skiljas från det än.
Klocka: Min lila från ICE med silikonbandet. En liten färgklick sådär.
Doft: Vanilla touch. Jo, jag vet...
Fika: Te och lördagsgodis. För det är ju lördag!
Middag: Pizza. Min med ruccola på. Våga vägra LCHF!
Pryl: Glassmaskin. Har gjort jordgubbsglass idag. Omnomnom!
Väder: Förmiddag - regn regn och åter regn. Eftermiddag - det blev plötsligt sommar igen. Börjar bli väderförvirrad.
Överraskning: Inte visste jag att jag kunde nysa 16 gånger på rad! Minsann!
Sysselsättning: Handla, göra tårtbotten, göra glass, läsa, pussas, kasta pil, klappa katt. En bra dag alltså.
Barnabråk: Om spelen. De förbonkade spelen. Hör jag frasen "det är min speldag" en gång till blir jag nog spontangråhårig all over. De spelar liksom båda två varje dag, det finns inget sådant som "min" speldag. Ack.
Kvällsnöje: Så lite fotboll som möjligt. Och sluta hacka på det stackars landslaget! De tog sig till EM-slutspel för 17 hakar! Spela bättre själv då!
WUTT!?: Jamen alltså, matte... Bara för att du har den där datorn i knät betyder ju inte det att den är viktigare än mig. Så jag tänker krypa upp i ditt ansikte ändå. Okej? Och spinna. Högt.