onsdag 13 juni 2012

Dagens idag, 13 juni

Because I'm worth it!

Födelsedagsbarn: Min älskade bror fyller år idag. Grattiskramade honom igår, men ändå. Hipp hurra!
Outfit: Mitt skojsiga linne från Top Shop med munnar och hjärtan på. Och så byxor.
Smink: Nej.
Frisyr: Nytvättat och utsläppt blev uppsatt i en fläta när jag lagade maten.
Nagellack: Harvest moon från China glaze. Och så har jag busat lite med en tejpmanikyr i blå hololacket Marine blue från Glitter Gal. Men det blev inte så fint så det visar jag inte.
Klocka: Pass på den.
Doft: Bara kroppsoljan från Rapsodine. Inte mycket alls med andra ord. Naturligt liksom.
Fika: Te och frukt. Äpple.
Överraskning: Som egenföretagare trodde jag ju att min skatteåterbäring skulle betalas ut i december. Den har tydligen suttit på kontot sedan i torsdags. E-deklaration is da shit! Firas med en tripp till Systembolaget och en bägare av favoritglassen. Se bild.
Middag: Spagetti och köttfärssås med en liten sallad till förrätt.
Pryl: Lilla E ska på kalas på lördag, så jag har köpt födelsedagspresent och slagit in den idag.
Post: 7 nagellack till... Börjar få fullt i lådan för otestade lack nu och Helmern riktigt bågnar. Kan ju inte påstå att jag tycker det är så värst besvärande.
Väder: Soligt och molnigt. Riktigt trevligt väder idag.
Sysselsättning: Jag har varit så lat idag att jag borde skämmas. Men det gör jag inte.
Barnabråk: Om studsmattan. Den förbonkade studsmattan.
Kvällsnöje: Blir väl fotboll idag igen. Antar jag.
WUTT!?: Ett rådjur? I min trädgård? Som äter löv från mitt äppelträd? Minsann.