söndag 28 april 2013

SönDagens


Outfit: Vinröda leggins, klänning med svalor, svart kavaj, randig scarf - allt från H&M. Converse med Union Jack-mönster. Knallrosa solglasögon från Kapp Ahl.
Smink: Mascara, markerade ögonbryn och knallrosa  läppglans. För att matcha solglasögonen - ja.
Nagellack: Egenfrankade Blackbird från min Totally Klaine-kollektion. Väntar på glitter så ska jag göra de sista tre (eller fyra) lacken också.
Frisyr: Nytvättat med jättelång lugg. Måste fundera på hur jag ska göra med den där luggen. Kapa eller låta växa ut igen. Det är frågan.
Doft: Rain från Marc Jacobs.
Klocka: Tissot PR 100.
Smycke: Armbanden och örhängen från Indiska med olikfärgade stenar.
Fika: Om. Varit på fikadate hemma hos en av mina BFF. Kakor, bullar kladdkaka och te. Och viktigast av allt - bara prata.
Middag: Hemlagad kebab.
Kvällsdrink: Troligen ett glas Absint. Bara för att jag drack fyra glas igår betyder ju inte det att jag inte vill ha mer idag liksom.
Pryl: Önskar jag hade en sandsäck att slå ut lite frustration i. Stressnivån jag upplever just nu = inte rolig alls.
Träning: Att andas lugnt. Borde ju inte vara så svårt kan man tycka men just nu är det en jävla utmaning.
Sysselsättning: Umgås, läsa, tvätta och plugga repliker.
Barnabråk: Japp.
Låt: Fortfarande Adam Lambert, men idag vaknade jag med "Fever" på hjärnan. Den har ingen video, men det här liveframträdandet är... lite hett... Minst sagt.
Kvällsnöje: Skulle gärna vilja se lite Glee med Lilla E för det var alldeles för länge sedan nu. Men det lär det väl inte bli om husets herrar lägger sig i.
Att tillägga: Jag är ledsen folket. You need to back off! Att tjata på mig och ställa samma fråga flera gånger när jag redan svarat gör att jag blir stressad. Och när jag blir stressad blir jag arg. Och när jag blir arg får jag ångest. Så låt mig vara några dagar - okej. Jag söker jobben snart men just nu orkar jag inte. Okej? Okej.