måndag 29 april 2013

Regnig måndag

Bästa som finns när man är lite nere - gosa med katt. Han är supergosig och jag håller inte fast honom om det ser ut som det - jag kramar och han tillåter det. Han vet när han behövs liksom.

Outfit: Bara underkläder från H&M idag - det ni! Svarta leggins från Lindex, svart kjol från Indiska (eller mörkgrå om vi ska vara ärliga för den är bra urtvättad), blå- och rödrandig tröja fyndad på Myrorna.
Smink: Guldfärgad eyeliner och stundtals rött läppstift. Min favoritguldpenna kommer från Make Up Store och heter Czar.
Nagellack: Blackbird från egenfrankade Totally Klaine idag med. Kommer antagligen sitta där ett tag för jag har tappat lusten att lacka naglarna totalt.
Frisyr: Uppnålad lugg. Som sagt - behöver bestämma mig för vad jag ska göra med den.
Doft: Rain från Marc Jacobs. Inget nytt under solen (regnmolnen) med andra ord.
Klocka: Lambrettan med Union Jack.
Smycke: Armbanden och lövformade örhängen. Som älskade maken påstår skulle kunna extraknäcka som absinstskedar.
Fika: Te och frukt. En rad choklad när jag kom hem.
Middag: Broccolisoppa och ostfyllda tortillas.
Kvällsdrink: Kommer nog hoppa över det idag.
Pryl: Målarpensel. Jobbat med lite scenografi idag.
Träning: Cyklat som idiot i ösregn, duger det? Kommer inte bli mycket motionerande den närmaste tiden känner jag.
Sysselsättning: Skola med repetitioner. Har inte orkat med så mycket mer om jag ska vara ärlig.
Låt: Fick mina beställda Adam Lambert cds idag och fastnade totalt för "Underneath" medan jag stod i köket och hackade broccoli. My god...
Kvällsnöje: Andas lugnt.
Att tillägga: Ni vet sådana där dåliga dagar där allt bara känns som skit hela tiden? Har haft en sådan idag. Har fortfarande faktiskt. Borde kanske gå och lägga mig...