lördag 1 november 2014

Oktoberfavoriter

Eftersom det var filmdag på bloggen igår så fick bloggen vänta en dag på mitt inlägg om månadens favoriter. Jag hade så klart kunnat lägga upp det redan igår, men jag försöker hålla mig till ett inlägg om dagen bara därför att.
Oktoberfavoriter första november alltså - det funkar det med. Från och med den här månaden med en ny kategori. Populäraste inlägg under månaden får ta den plats som blir över när jag tar bort månadens festlighet. Annars är det business as usual.

Födelsedagsbarn: Har inte firat några födelsedagar, men känner väldigt många som fyller år i oktober. Bland annat käre vännen J.

Bok/fic: Jobbar fortfarande med att läsa Stephen Kings jättebok "22/11 1963". Har lite problem att komma in i den så där så jag inte vill sluta läsa bara. Det kan bero på att jag läser den på svenska, King är som vanligt bäst på engelska enligt mig.
Jag har dessutom läst ungefär 50 Sterek-fics under oktober. Låter som jättemycket, men jag har försökt "läsa bort" sådana som är ganska korta, på max 8000 ord, så då hinner man med en hel del.
Fics jag har stjärnmarkerat är söta Halloween-ficen "Hallow's warmth" av raisesomehale och "Camaro '68" av ZainClaw.

Film: Om jag lyckades gå på bio i oktober också? Ja. Och då såg jag "Dracula untold". Klart sevärd om man gillar vampyrfilm i allmänhet och Dracula i synnerhet, men ingen höjdarrulle kanske. Jag har sett bättre, om man säger som så.



Tv-program: Hoppsan - här blir det problem. Jag har börjat titta på "How to get away with murder", det har varit säsongspremiär både för "American Horror Story" och "Supernatural", samt att jag har plöjt klart "Misfits" och älskade maken och jag sett det som finns att se av "Outlanders". Välja en favorit blir inte lätt alltså, men det är inte "Supernatural" i varje fall.
Jag säger "Misfits". Faktiskt.

Kläder: Jakten på ett par jeans fortsätter. Fram till dess är det leggins och varma tröjor som gäller.

Nagellack: Det var United in pink-vecka för att uppmärksamma Rosa bandet och kampen mot bröstcancer, och där hittar vi det lack jag tyckte var snyggast i oktober - även om det inte blev en fullpoängare, nämligen Showgirl från Ciaté.



Frisyr: Green hair, don't care. Tonade topparna lite snajsigt blågröna bara för att jag kunde och ville. Behöver fylla på färgen bara.

Upptäckt: Fabriksförsäljning inklusive 2:a handsförsäljning av choklad i butik inte så lång från mig. Ja tack.

Extra speciell rolighet: Det var faktiskt på riktigt fantastiskt kul att gå på fotboll. Särskilt som det var en landskamp och trots att Sverige förlorade. Jag hade inte varit på match på mer än 13 år innan dess, men nu fick jag helt klart mersmak.

Populäraste blogginlägget: Mest besökta blogginlägg under oktober var min skola i att tillreda absint enligt konstens alla regler. "Hur man gör ett glas absint på rätt sätt" publicerades 29 juli 2013.