fredag 9 oktober 2015

Säsongssammanfattning: Queer as folk, säsong 3

Som vanligt är det spoilervarning på säsongssammanfattningarna.

FYI - jag älskar den här serien.

Bildkälla Mindsay
Favoritavsnitt: 3x04 "Brat-sitting" Brian åker på att passa sin homofobiske systerson över dagen. Det går sådär. Mel, Lindsey och Michael kommer överens om barnet.
3x14 "The election" Dags för valet av borgmästare. En film dyker upp som ställer frågor om Stockwell. Hunters mamma vill ha honom tillbaka. Ted inser att hans missbruk gått för långt.

Favoritkaraktär: Jag är fortfarande väldigt svag för Justin, men det är ju svårt att motstå Brians charm - det är det.

Favoritpar: Justin och Brian. Bye bye Ethan.

Bäst i säsongen: Det var flera storylines i den här säsongen jag uppskattade, men den med Hunter ligger bra till för att vara den bästa. Jag tyckte inte alls om honom i början, men i samma takt som Michael började mitt hjärta smälta lite för honom och hans svårigheter. Den där kramen han gav Ben alltså. Aw shucks! There goes the mascara...

Värst i säsongen: Den fullkomliga hetsjakten på de homosexuella som Stockwell genomförde i sin kampanj för att värna "familjen". Hal jävel. Glad han åkte dit.
Om jag ogillar att Ted började ta droger? Så jävla mycket.

Övriga kommentarer: Den här serien är det nästan omöjligt att dubba favoritavsnitt i. Det händer så mycket i varje avsnitt och så mycket av det är bra. Det är liksom storylines man fastnar för lite extra som sträcker sig över flera avsnitt. I de två avsnitten jag nämnt här ovan har det varit en eller ett par scener som rört mig lite extra, därav deras favoritstatus. Egentligen hade jag kunnat skriva 3x01-3x14 och varit nöjd med det. Gäller inte bara den här säsongen utan de två tidigare också.