lördag 17 oktober 2015

Säsongssammanfattning: Queer as folk, säsong 4

Som vanligt är det spoilervarning på säsongssammanfattningarna.

Min rekommendation? Se "Queer as folk". Men kanske inte tillsammans med små barn. Mycket sex och droger här, och mycket naket.

Bildkälla Arts.Mic
Favoritavsnitt: Eftersom den här serien bjuder på det ena guldkornet efter det andra i varenda avsnitt så är den här punkten supersvår. Alla avsnitt är bäst. Men:
4x14 "Liberty ride" Nygifta Ben och Mike får problem med att ta sig in i USA igen, vilket får Debbie att fundera på sitt kommande bröllop. Ted och Emmett cyklar vilse på väg till ett AA-möte och håller sitt eget bland ett gäng kor. Brian bryter nyckelbenet men vägrar ge upp cykelloppet och med hjälp av goda vänner kan man övervinna många hinder. Mel föder sin dotter i samma veva som hennes förhållande med Lindsay går i kras. "Rage" får grönt ljus för att bli film och Justin funderar på en karriär inom filmen, när Brian ber honom flytta in i lägenheten igen.

Favoritkaraktär: Justin. Och Brian. Och Emmett!?

Favoritpar: Brian och Justin. Mitt otp i den här serien, om ni inte redan har märkt det. 

Bäst i säsongen: Får jag bara välja en enda sak så var det när Brian slutförde Liberty ride tillsammans med Mike. Får jag välja två så var det ju ett bröllop med också och jag äl-äl-älskar bröllop!

Värst i säsongen: The Pink Posse. Fick sådana där krypande obehagskänslor av hela grejen. Tur att det inte tog upp så många avsnitt.

Övriga kommentarer: Det var inte det värsta att Vic dog den här säsongen, för det var ganska väntat att det skulle ske någon gång under seriens gång. Det var väldigt sorgligt dock. 
Det var också sorgligt med Brians cancer och hur han valde att hantera det, eller inte hantera det. 
Och nu har jag bara en säsong kvar! Saknar dem redan, hela gänget.