måndag 29 februari 2016

Februarifavoriter

Alltid lika roligt med skottår och en extra dag att februarifavorita med. Och idag är sportlovet slut också = betydligt färre bråk mellan sportlovslediga barn = februaris största favorit.


Bok/fic: My gawd! Det var inte jättelätt att läsa "Cloud Atlas" av David Mitchell, fick lite flash backs till tiden då jag verkligen började läsa böcker på engelska. Det kändes stapplande och ovant och stundtals som okänd terräng. Men när jag väl var förbi den där spärren så upptäckte jag den underbaraste lilla pärla till bok och jag älskar den. Solklart månadens bästa.
Bästa fic blir svårare. Jag har läst om förra månadens favorit "Pet" av LadyVader bara för att den är så fantastisk och jag inte riktigt kan släppa den, så den får faktiskt bli favorit den här månaden också. Den känns fortfarande.




Film: "Deadpool". Ingen konkurrens alls där. Började skratta redan i förtexterna och ångrar inte för en sekund att den blev månadens biofilm. Annars är de bästa filmerna sådana jag har sett om just för att de är så bra, så de får vara utom tävlan.

Tv-program: "London spy" ligger varmt om hjärtat här. Har tänkt tillbaka mycket på den serien. Sedan lutar det åt att jag kommer se om "Peaky blinders" snart för älskade maken ville visst också se den. Inte mig emot. Särskilt som jag nu hört att säsong tre kommer gå först i oktober! Agony!

Nagellack: Polish alcoholic har släppt en del två av Wolf Pack Trio, och av de jag hunnit prova hittills tycker jag mest om Kitsune.

Frisyr: Blä! Så trött på håret just nu att det bara är vetskapen om att jag kommer ångra mig bittert om jag klipper av det som hindrar mig från att låta någon skicklig människa sätta saxen i det. Drabbas med ojämna mellanrum av en vurm för Molly Ringwalds frisyr i "Breakfast Club" eller "Pretty in pink", men det är det nog bäst att jag låter bli.


Gah! Så snyggt! Don't do it!

Kläder: Plagg jag vill ha mer av just nu - tröjor med tumhål. Ibland får jag fixa idéer.


Upptäckt: Snödropparna och vintergäcken börjar titta upp i trädgården. 

Extra speciell rolighet: Plejadträffarna omnämns alltid på den här punkten. Sedan tycker jag att det var väldigt roligt att Alicia Vikander vann en Oscar igår. Och att Leo äntligen fick en gyllene gubbe han med. Men allra gladast blev jag faktiskt över att Sam Smith fick ta emot en statyett för Spectre-låten "Writing's on the wall". Måste vara Bondfantasten i mig.




Mitt favoritinlägg: Jag har fått gå tillbaka ibland och kika på min "Måndagsmotivation del 2/?" because of reasons, så vi kör på den. Annars tycker jag mest att jag skrivit Dagens och om böcker och tv, men det är roligt det med och till stor del det jag gillar bäst att skriva om. Så då får det väl bli så.