fredag 15 juni 2018

Tre tomma no. 55

Jag ligger efter ganska så rejält med mina tomma inlägg. Faktiskt så är jag bara en ifrån att det blir en ny "tre tomma" i lådan, och den kommer jag fixa till redan ikväll. För när man bestämt sig för att räkna in arkmasker här, och jag har tecknat en Sheet Happens-prenumeration - då blir det en del arkmaskförpackningar att visa upp. Som de här tre.


Garnier SkinActive. Tissue mask Moisture bomb. Super hydrating & energizing mask.
Den här har jag dock köpt på Ica och inte fått med i en Sheet Happens-box. Blev inte kompis med den här riktigt. Passformen var riktigt dålig och jag tyckte inte om hur den doftade. Kändes bra klibbig långt efteråt också, så den lär jag inte köpa igen.
Plaståtervinning. Själva maskerna hamnar i det brännbara avfallet.
Betyg 2/5

Kocostar. Slice mask sheet. Watermelon.
Inga passformsproblem här inte. För den här masken kommer i små rundlar att placera var man vill. Hade svårt att få den att räcka till i ansiktet tyvärr.
Doftade kraftigt av syntetisk melon och lämnade efter sig en oljig känsla som var lite obehaglig faktiskt. Inget jag kommer beställa om av alltså, men kul idé med rundlarna.
Plaståtervinning.
Betyg 2,5/5

Etude house. Aloe. Soothing moisture.
Nu snackar vi! Den här gillade jag, särskilt efter en varm dag, och sådana har vi haft gått om här i Svärje på sista tiden - som ni vet. Härligt svalkande med massor av ganska tunnflytande essens. Fanns generöst med essens kvar i förpackningen, så det räckte till både nacke, hals och dekolltage - gillas. Lätt att placera och bra passform. Kan gärna få komma till mig igen.
Plaståtervinning.
Betyg 4,5/5