fredag 1 juni 2018

Vad jag läste i maj

Jag har haft dagar i maj då jag inte läst mycket alls. Ändå lyckades jag få ihop till 7 lästa titlar. 3 av dem läste jag på en dag och är väl mest böcker med konstverk och lite text, men ändå - 7 titlar.
Och här är de, i ordningen uppifrån och ner som är hur jag läste dem.


"The regulators" av Richard Bachman aka Stephen King. En kompanjonbok till "Desperation" av samme författare. Betyg 3/5.

"Den som stannar, den som går" av Elena Ferrante. Bok tre i Neapelkvartetten, jag har precis börjat på den avslutande delen. Betyg 3/5.

"Grace" av Anthony Doerr. Den dög, men läs hellre "Ljuset vi inte ser" om du är nyfiken på författaren. Betyg 3/5.

"Wool" av Hugh Howey. Den här boken har jag läst för Plejadernas skull och vi har inte haft vår träff än så jag säger inte värst mycket mer än att det här är den första boken av tre i samma serie och jag har de andra böckerna på min önskelista just nu, så kan ni gissa själva. Samt att den var maj månads bästa bok för mig.

"Ur varselklotet"; "Flodskörden"; "Passagen" av Simon Stålenhag. Som fantasieggande bilderböcker för stora barn. Fick betygen 3 eller 4/5.


Och så en bonusbild på en söt katt som låg och sussade under bordet när jag tog bilden av böckerna.