fredag 29 juni 2018

Junifavoriter

Så fort de går, månaderna. Eller är det bara jag som tycker det?
Junis sista bloggdag idag, i morgon ligger datorlocket på, och som sådan är det dags för mig att visa upp vad som nått favoritstatus under månaden.

Jag fyllde år i juni, och Lilla E bakade den här fina tårtan åt mig med lemoncurd- och hallonfyllning, dekorerad med maränger som hon gjort själv. Jag har närt en konditor vid min barm!

Bok: Det verkar som att jag kommer hinna med 6 böcker i juni, men jag har lite kvar i den jag läser just nu så vi får se. Tror dock inte att jag kommer tycka om den lika mycket som jag tyckte om "Love, Simon" av Becky Albertalli.

Fic: "Running on air" av eleven7 har allt det där som jag gillar i en fic. Underbart språk, gott om vackra miljöer, insikt i persongalleriet, nära kontakt med sin huvudkaraktär. Nästan så man glömmer att man läser en Drarry-fic där auror-Harry söker efter en försvunnen Draco Malfoy.

Film: Jag var på bio i juni också! Meningen var att det skulle hinnas med två biobesök, men Lilla E och jag skjuter på att se "Love, Simon" till nästa vecka. Vad jag såg på bio var "Deadpool 2", men den är inte den jag tyckte var bäst under månaden. Det var "Call me by your name", som jag fick i födelsedagspresent precis som jag önskade mig. Underbar.

Tv-program: Jag har inte riktigt pallat med "The Handmaid's tale" den här månaden, så den ligger på is just nu. Har jag tittat på tv så har jag sett "Westworld" eller "Brooklyn Nine-Nine". Inte så superentusiastiskt dock. Börjar undra om tv-tittarsvackan någonsin kommer ge med sig. Ja, ja.

Nagellack: Katherine Parr från A England's Tudoresque-kollektion. Blå holoperfektion.



Skönhet: Den här månaden har jag varit flitig i mitt användande av Pixi Glow Tonic. Särskilt kvällstid, med ett gottigt serum ovanpå.

Upptäckt: Prövade att äta en Gorby-pirog för första gången på 15 år. Upptäckte varför jag slutade äta dem. För att de är asäckliga. Och jag får halsbränna av dem.

Extra speciell rolighet: Pågår just nu faktiskt, då mina svärföräldrar just nu agerar värd och värdinna åt ett jättetrevligt syskonpar från Sydafrika/USA/Storbritannien, som tillhör svärfars släkt. Verkligen supertrevliga människor, som i skrivande stund är och besöker platsen som deras anfader kommer från. Jag fick inte plats i bilen, så jag "slapp".

Mitt eget favoritinlägg: Jag passar på den. Känner att jag har haft en tråkig bloggmånad.