söndag 1 juli 2018

Nagellacken i juni

Hej juli!

Men innan vi kastar oss in i semestermånadernas semestermånad, så blickar jag tillbaka på juni genom att gå igenom vilka nagellack jag bar. Nio olika hann jag med i juni, så nu blir det bildspam.


The most happy från A England's Tudoresque-kollektion. En kollektion som jag kompletterade i juni, så en sammanfattning kommer om ett tag.
The most happy är spm synes ett lila lack med A Englands numera nästan obligatoriska holoeffekt.


Den senaste kollektionen från A England heter Shakespeare's Fairies, men den har jag än så länge bara nosat lite på. Som med den här mörkt rosaröda holohärligheten som heter Peaseblossom a Fairy.


Private Pansy från mitt favorit indie-märke Polish Alcoholic, kändes lite som en överraskning på min ha-begärsskala. Det är inte ofta jag dras åt så kallade nudelack, men det här föll jag pladask för. Nudebeige med färgskiftande skimmer och även en gnutta holoskimmer.


Så blev det dags för det lack jag redan har utnämnt till juni månads favorit, det ljuvligt kungsblå hololacket Katherine Parr från A England.


Nej, jag är inte färdig med A England än. Jag hann nämligen med ljusrosa Anne of Cleves också. Tyvärr på en molnig dag, så holot syns inte. Men man kan ana guldskimret i varje fall.


No More Mr. Night Sky från OPI kom efter det. Mörkt grått med vad jag upplevde som skimmer som skiftade i lite olika färger. Eller kanske är det rentutav mikrominiglitter? Jag är rätt kass på olika finishar, men det var i varje fall inte bara grått med silverskimmer, som det ser ut som här.


En gammal goding från samlingen är gröna Lonesome George från Cirque, som har rent galet vacker holoeffekt. Jag är så himla glad att jag har det i samlingen, för det finns visst inte längre.


Jag tillhör de där som anser att vampiga lack gör sig bäst på sommaren, för det är då de framträder som allra bäst i all sin skönhet. Jag tillhör också de där som alltid köper liknande lack - jag kan inte svara på hur många snarlika vinröda skimmerlack jag har i samlingen, men fler än fem. Kanske fler än tio...
Så att jag föll handlöst även för Marquise från H&M Beauty var kanske inte så konstigt.


Månadens sista A England är även månadens sista och jag har det på naglarna just nu. Sir Loyal Heart är ett mörkt bronsfärgat lack, eller brunt, med en tydlig skiftning av lila och massor av holo. Superläckert, även om det bara såg helt lila ut när jag visade det på Instagram.

Det var junis lack det. Rätt så stilig, om jag får säga det själv. Nu ska jag spana in rean på Pretty Polish.