fredag 27 juli 2018

BuJo för augusti

Det är den tiden på månaden igen. När den snart är slut och det är dags att skapa nya sidor i min Bullet Journal. Så på en av årets hittills varmaste dagar satt jag inomhus i ett yttepyttelite svalare rum, och skapade augustis sidor. Det såg ut på ett ungefär såhär.


Jag hade för länge sedan bestämt mig för att augusti skulle ha månar, på grund av augustimåne, och att färgen skulle vara blå. Båda döttrarna fyller år i augusti, och en av dem har blå som favoritfärg, så det passade ju bra. Vad jag ska ha kakmåttet till får ni se om en stund.


Månadsuppslaget ser ut som förut, för att det är så jag trivs med att ha dem. Sidan tvärsöver är blank, men där brukar det hamna något "minnesaktigt" under tiden månaden fortskrider.


Även uppslaget för nagellack, böcker, filmer och bloggidéer ser likadant ut månad efter månad. Funkar det så funkar det.


Nu har det däremot hänt en grej! För jag har separerat min vanemätare i flera små. Om jag gillar det här kommer jag nog fortsätta med det, men det tog en jädra tid att rita upp 8 olika kalendrar, så om jag inte gillar det var det här en engångsföreteelse. Bredvid vanekollen en humörmätare. Ser ut som vanligt för jag gillar fortfarande att se hur ett diagram växer fram.
Och så "En rad om dagen" på sidan bredvid.


En sida "Braindump" och en sida pengar. Denna månad med ny yogakassabok, för i slutet på augusti drar jag igång igen.


Och slutligen - ett veckouppslag. För jag bestämde mig för att göra ett uppslag per vecka igen. Det var här jag använde kakmåttet, för jag ville testa att ha runda dagar. Det finns plats runtom för att skriva upp mat, bloggplaner och övriga anteckningar. Gillar faktiskt hur det ser ut, för det ser inte för tomt ut på det här viset, som jag upplevt att det gjort när jag gjort rutor i veckouppslagen. Om jag trivs med det vet vi om en dryg månad, när det är dags att sätta sig ner och göra uppslag för september.