måndag 23 juli 2018

En självisk lista

Jag älskar ju listor i alla dess former, och en dag som idag när jag inte ens orkar tänka, tyckte jag att det kunde vara en bra idé att leta upp el "lär känna mig bättre" lista och svara på frågorna som ges i den. För det tycker jag är kul. Häng på!


  1. Har du något husdjur?
    Borde väl vara tämligen välkänt för trogna läsare att jag har två katter. Schumi, eller Scooby/Schumskan/Gammelgäddan eller något av hennes andra tusen smeknamn, är 11 år nu. Cullen är 9 år nu, men beter sig stundtals fortfarande som en kattunge. Han har också massor av smeknamn, som Neville/Krakafulo/Cullman/Ludo.
  2. Nämn tre saker som är fysiskt nära dig.
    En kudde, en bok och hela min nagellackssamling.
  3. Vad är vädret just nu?
    Soligt och varmt och lite, lite vindpustar. Sommaren 2018 är inte att leka med.
  4. Kör du? Om så, har du kraschat?
    Nej och nej. Vi överlämnar det där med att köra bil till de som lärt sig det.
  5. Vilken tid vaknade du i morse?
    Straxt efter 7.
  6. När var senaste gången du duschade?
    I går kväll.
  7. Vilken var den senaste filmen du såg?
    "Love, Simon". Inte mycket filmtittande alls den här månaden.
  8. Vad står det i det senaste sms:et du fick?
    "Danke skön" Från Stora J:s kompis som försökte få tag på henne.
  9. Vad är din ringsignal?
    "Aftermath" med Adam Lambert. Älskade maken har dock en egen signal.
  10. Har du någonsin varit i ett annat land?
    Ja.
  11. Tycker du om sushi?
    Inte värst. Det går väl att äta, men jag har provat och sedan dess aldrig varit sugen på att äta det igen.
  12. Var köper du dina matvaror?
    Mest på ICA.
  13. Har du någonsin tagit medicin för att hjälpa dig somna snabbare?
    Mer för att somna överhuvudtaget, men ja.
  14. Hur många syskon har du?
    Två äldre bröder.
  15. Har du en stationär dator eller en laptop?
    En laptop. Skaffade en Chromebook för några månader sedan.
  16. Hur gammal blir du nästa gång du fyller år?
    48. 
  17. Bär du kontaktlinser eller glasögon?
    Glasögon. Egentligen läs- och datorglasögon, men de sitter på mest hela tiden.
  18. Har du färgat ditt hår?
    Många gånger, men inte de senaste två åren. Har bestämt mig dör att det är okej att få grått hår. Och det är rätt så fint. Jag tycker det klär mig.
  19. Säg något du planerar att göra idag?
    Lägga en ansiktsmask.
  20. När var senaste gången du grät?
    Inte alls länge sedan, men jag minns inte exakt när eller varför. Ibland kommer det bara en skvätt. Det kan räcka med att jag ser ett filmklipp på en extra söt valp eller något. #blödig
  21. Vad är din perfekta pizzatopping?
    Jag är förjust i de där kycklingpizzorna med banan och curry... Men här hemma blir det mest lök och bacon. Älskar lök på pizza. Och persilja!
  22. Vilket föredrar du - hamburgare eller cheeseburgare?
    Hamburgare. Särskilt "på lokal" så jag skipper orange plastost.
  23. Har du någonsin haft en all-nighter?
    Som i varit vaken hela natten? Ja. Hade ju varit dumt om jag sov på jobbet när jag jobbade nattskift.
  24. Vad är din ögonfärg?
    Den där som brukar kallas melerad. Mest brunt och grått och lite grönt.
  25. Kan du känna skillnad i smak mellan Pepsi och Coca-cola?
    Ja. Särskilt när de är rumstemprerade (som jag föredrar dem i alla väder). Och jag tycker Coke är godast.