söndag 29 juli 2018

Nagellack i juli

Jag hade tänkt att jag skulle lacka om idag, så att jag kunde avsluta det här inlägget med en sprillans ny manikyr. Men vet ni vad, jag orkar faktiskt inte. Även om det har regnat idag (äntligen!) så har fukten mest lämnat en klibbig känsla efter sig, eftersom det ändå är varmt, och min hjärna känns lite som sirap idag. Orka göra saker, liksom.
Så jag struntar i det - att lacka om alltså, och bjussar på de lack jag har hunnit bära under juli. Hela 8 stycken, vilket inte är illa med tanke på att det varit mycket nakna naglar i juli.


Började månaden med att lacka på det sista Polish Alcoholic-lacket jag hade i lådan. Boneless är ett mörkt grått lack med massor av holografiska flakies. Tyvärr slutsålt i shoppen, för visst är det fint? Om man gillar grå lack, som jag gör. Också.


Kände stort behov av nya bilder på Anne Boleyn från A England inför den summering av Tudoresque-kollektionen jag skulle göra. Också en utmärkt ursäkt för att åter använda ett smällsnyggt mörkrött lack med scattered holo. Ser ut som skimmer när inte solen ligger på, när solen ligger på - wham, bam, thank you ma'm!


Fortsatte med ännu mer A England. Puck a Fairy från märkets senaste kollektion, Shakespeare's Faeries. Jag hoppas att de av er som hoppade på Pretty Polish's "butiken-stänger-rea" hade större tur än mig. Jag beställde övriga lack från kollektionen, för att komplettera min samling, men min order slarvades bort. Jag har fått full kompensation i form av pengarna tillbaka, men ändå - jävligt störande. 
Amyhoodles - Puck är ju rent sagolikt snygg. A England vanliga splittrade holo, här i en påfågelsblå bas, en aning av grönt också. Ligger bra till för att bli julis favorit, men det visar sig på tisdag.


Masala chai från H&M Beauty köpte jag ester att ha sett det på någons naglar på Instagram. För mig som gillar nästan-vita lack lite löjligt mycket, blev habegäret stort. Och jag trivdes så bra i det att det satt på merparten av en vecka, neutrala lack gör ofta det på mig.
En liten aning beige, en ännu mindre liten aning rosa. Pastell, och därför lite småtrist formula, men tre lager och topplack funkade fint. Ännu en kandidat till månadens favorit, så det är tur att jag har några dagar på mig att bestämma mig. För...


...här har vi ännu en kandidat. Fick nys om att China Glaze relanserat vissa lack från sin OMG-kollektion, och var "tvungen" att klicka hem dem. Först ut att testas blev IDK (I Don't Know). Ljuvligt lila med de mest fantastiska holoregnbågar. Tyvärr hade de inte uppgraderat formulan, utan de är ganska jobbiga att måla med och väldigt holosjuka. Klart värt det extra jobbet, dock.


OMG (Oh My God) från samma märke och kollektion fick pryda tassarna veckan därpå. Helst enkelt för att det var det jag var minst sugen på i kollektionen. Silverholo har vi sett förut, så pass att det inte är spännande längre. Skitjobbigt att måla med det också, kanske till och med lite jobbigare än IDK, men man får fina regnbågar som tack för besväret.


Röda krämlack är en sådan där sak som jag aldrig tröttnar på. Skulle ut på lokal och ville ha något klassiskt snyggt som jag visste att jag skulle trivas i. Valet föll på Cinnamon sweet från OPI. Ett rätt så klarrött lack, med en droppe eller tre av brunt i sig.


Slutar månaden som jag började den, med mörkgrått och holo, här i A Englands vanliga splittrade holo. Lacket är Moth a Fairy, och det sista A England jag hade i lådan. Tills resten av kollektionen kommer. För jag beställde om dem från en annan shop som jag litar lite mer på (Hypnotic Polish). Kostade dryga hundringer mer, för där vara bara två av lacken jag beställde med på sommarrean, men det är det helt klart värt.

Nästa månadssammanfattning kommer nog på septembers första söndag, så jag slipper ha nästan hel vecka som släpar efter från augusti. Eller så släpper jag på mitt påfund om "sista söndagen i månaden" som jag har funderat på. Den som lever får se.