tisdag 18 januari 2022

Tom

Dags igen att visa upp vad jag tömt sedan sist. Vissa återkommande favoriter, och andra som vi kanske ser för första - och sista - gången.


Holika Holika. Pure essence mask sheet. Green tea.
Jag bestämde mig för att använda den här masken för att den påstår sig vara återfuktande och lugnande, det vill säga precis mitt i prick det jag behöver just nu. Förutom att masken låg som en liten hopknycklad boll i förpackningen, så var den finfin på alla sätt och vis. Låg som en smäck, lagom med essens som sjönk in fint och utan kladd, och essens kvar att spara i lilla burken och göra en kur med. Kan jag absolut tänka mig att köpa igen.
Betyg 5/5

Ica. Ekologiskt certifierad dagkräm. Oparfymerad.
Behöver jag ens säga något vid det här laget? Favorit som självklart ersattes med en likadan.
Betyg 5/5

Apolosophy. Dead sea mineral mask. Djuprengörande med alger och mineraler.
Så många nej. Den hade skiktat sig i påsen och jag var tvungen att blanda om den i händerna innan jag kunde applicera den. Och den luktade så starkt! Som något rakvatten som användes alldeles för flitigt när jag gick i högstadiet, eller en riktigt tråkig och gammal "tantparfym", säkert en som stått på hyllan och blivit dålig också. Gjorde den min hud renare? Möjligen, men allt överskuggades av att den luktade så starkt. Kommer inte köpa igen.
Betyg 1/5

Burt's bees. Beeswax lipbalm with vitamin E & peppermint.
Nu har jag gröpt ur det sista ur den här, och det är dags att ta farväl. Förutom att jag så klart har en ny bredvid sängen, för just den här är en del av min kvällsrutin. Skulle antagligen börja gråta om den försvann från butikerna.
Betyg 5/5

N.A.E. Riparazione. Repairing hair conditioner. Torrt hår.
Jag brukar inte vara jätteflitig ner i balsamflaskan, men så här års kräver mitt hår extra omsorg för att inte stå åt alla håll. Så den härna tog slut. Det är ett helt okej balsam, som är lätt att skölja ur, men jag valde ett annat när det var dags att köpa nytt. 
Betyg 3/5