torsdag 11 januari 2024

What I eat in a day #40 - Så pass i månaden

Årets första lingonvecka, och humöret är så klart på topp. Eller inte. Äter gör jag ändå, häromdagen det här.


 Till frukosten drack jag den vanliga koppen te med mjölk. Ett äpple i fruktkorgen började se lite väl deppigt ut, så jag gjorde det till äppelkrisp som jag åt med yoghurt till. Blev mätt.



Eftersom jag hade en avokadohalva i kylen sedan frukost dagen innan, bestämde jag mig för att använda den i en lunchsallad. Tillsammans med massor av grönsaker, tärnad ost, hemgjord röd pesto och älskade makens vinägrett till. Blev mätt.



Blev också väldigt sugen på lakrits. Så jag åt det. Inte hela påsen, men mycket av det. Utspritt över hela dagen, så klart.



Till fika bidde det rågrut med smör, och te med mjölk. Och lakrits, så klart.



E spenderade kvällen med sin pojkvän, så älskade maken och jag möblerade om i middagsschemat och åt kyckling med ris till. På bilden saknas riset, för det var inte riktigt klart än när jag ville förrättsäta salladen. Såsen syns inte heller, men den blev god.
Nej, kycklingen är inte bränd, bara otur med ljussättningen.

Och så glömde jag så klart att fotografera popcornen jag och älskade maken åt när vi tittade på "Loki".