onsdag 31 juli 2024

Julifavoriter

Det här inlägget skriver jag lång i förväg, för när det publiceras är jag på väg hem från årets semesterresa. Mer om det senare. Så det finns en risk för att den här månadens favoriter kommer ändras, men när jag skriver det så ser det ut som såhär.

Bok: "You like it darker" av Stephen King. Det samlade betyget kanske inte var jättehögt, men många av novellerna för sig var helt fantastiska.

Film: Jag har sett väldigt lite film i juli, och jag kanske inte direkt älskade den nya Snuten i Hollywood, men det får ändå bli "Bevery Hills cop: Axel F". Den fjärde filmen i ordningen.

TV: Har äntligen fått älskade maken att börja titta på "Sense8". Jag tycker bättre om än vad han gör, men ändå.

Nagellack: Jophiel från a England. Hade inte så mycket att välja på...


Skönhet: En sval arkmask efter en varm dag sitter aldrig aldrig fel.

Extra speciell rolighet: Anledningen till att vi är på semester. Vi har bilat ner till Belgien och bevistat Belgiens Grand Prix på banan i Spa. Formel 1 alltså. Jag älskar kanske inte att trängas med massa folk, men det är något speciellt med att få bevist ett Formel 1-lopp. Det här är mitt andra, första var Monza 1999.

Favoritinlägg: Mid-year book freak out.