söndag 30 juli 2017

Månadens manikyrer - juli

Jag har verkligen varit superdålig på att lägga upp mina nagellack i marginalen den här månaden. Om ni ens tittar där, vad vet jag. Men det är ju så det är när man inte slår på datorn så ofta under flera veckor. Jag tror dock att jag har fotograferat alla, men de kommer inte visas i rätt ordning.
Jag har en eftersläntrare från juni också, men annars är det bara juli som gäller här, och eftersom månaden bara har en dag kvar så tror jag inte att det blir någon eftersläntrare in i augusti.


Det enda lacket som halkade efter från juni var det som blev juni månads favoritlack - det otroligt vackra Symphony in green and gold från favoritmärket A England. Det är precis vad det heter och bra mycket mer holo än vad mina bilder förmår visa. A England har överlag väldigt mjuka regnbågar som ofta fastnar på bild som mer scattrered än vad de verkligen är. Som här.


Eftersom jag inte var lika clever den här månaden och skrev upp lacken allteftersom jag bar dem, kommer de hamna här i någon sorts bokstavsordning. Det blir alltså mer A England nu, det här är Carnation Lily Lily Rose är ett helt ljuvligt lack. Ett mjukt färgat lack som skiftar från dimgrått till ljusaste lila. Fullsmockat med holo.


Den här veckans holofredag bar jag Symphony in blue and silver, också det ser ut precis som vad det heter. De här tre lacken kommer från A Englands senaste kollektion, Sargent's vision, och jag har ett lack kvar från den kollektionen att se fram emot.


Jag har burit många lack ur samlingen sedan jag slutade lackblogga. Kanske för att jag inte hetsar efter nya lack lika mycket.
En dag med blå naglar från A England-samlingen. Den mörkare accentnageln är Queen of Scots och det ljusare blå med flecks i turkost är Order of the Garter.


Nu kommer två lack jag inte trivdes så bra i, helt beroende på deras finish. Jag och frostiga lack är ofta inte kompisar, men det lär jag mig tydligen aldrig.
Ataraxia från H&M Beauty är ett skirt grågönt lack. Det ser snyggt ut på lite håll, men nej. Inte min tekopp.


Samma med Top Rock, även det från H&M Beauty. Nu skiftar det lite mer i färg dock, så jag kände mig aningen mer förlåtande. Ljusaste turkost med en lila skiftning.


Kände behov av lite Bond-lack, och eftersom jag länge hade planerat att bära Live and let die igen så fick det bli det. Mörkaste gröna med flecks i guld. Passar finfint i solen, men skönheten ville inet riktigt fastna på bild. Från OPIs Skyfall-kollektion.


Och när jag ändå höll på med Bond kunde jag väl lika gärna ha på mig On Her Majesty's Secret Service också. En ljust grå bas med miniglitter i olika dämpade färger, främst grå och blå toner. Även det från OPI, såklart.


Det finns de som tycker att vampiga lack ska bäras på hösten, men dit hör inte jag. Bordeaux från H&M Beauty är ett supersnyggt vinrött krämlack som håller sig inom den röda skalan. Nästan lite extra snyggt att ha på sommaren, kan jag tycka.


Jag fick en leverans lack från ett av mina favoritmärken i indie-svängen, Polish Alcoholic. Bland dem fanns det här gladgula lacket vid namn Funky Town. Holo, flakies som skiftar i färg men ofta är gröna. Jag älskar lack som är så här lite småknasiga. Älskar!


Jag hade länge suktat efter Mystical Dragon från Polish Alcoholic, och var så glad när jag hann få tag på det innan det försvann ur butiken. Mest grönt, men går åt tealhållet. Smockat med holo. *hjärtögon*


Förra helegn var jag på festligheter, och det firade jag med att bära ett av favoritlacken från China Glaze - Strawberry Fields. Visst är det vackert! Det är mer knalligt rosa irl och fullsmockat med guldskimmer.


Dagens lack är detta, även det framrotat från lååååångt in i samlingen.
Top Gun från BB Couture är ett matt lack, väldigt mörkt blått med ett blått skimmer som är dämpat om man behåller det matt, men som poppar till om man topplackar det, som jag har gjort med en accentnagel.

Jag har ett problem... Jag vet inte vilket lack jag ska utnämna till månadens favorit. Får fundera på det till imorgon.