onsdag 5 juli 2017

What I eat in a day #15 - Semester

Sköna slöa semestertider. Men äta bör man, som vi alla vet.


Lilla E hade gjort en chiapudding åt mig av resterna från hennes glasstillverkning. Jag vet att det är blåbär och grekisk yoghurt i den, men annars har jag ingen aaaaaning. Den var gos i varje fall och det är ju huvudsaken. Jag toppade den med jordgubbar, pumpakärnor, kokos och hampafrön. Till det te, precis som vanligt. Jag kan nästan lova att det är Earl Grey i koppen eftersom det är det te jag oftast dricker, och nästan alltid till frukost.


Man kan ju tro att jag skulle tröttna på mina tallrikar med fräst grönkål, stekt ägg och sriracha, men icke. Grönkålen började se lite ledsen ut så jag åt upp den. Lite rester av quinoa slank också med i den dagens lunch. Vatten som måltidsdryck.


Och ett äpple som "efterrätt".


Fika bör man. Lilla E hade bakat citronmuffins med lemoncurdfyllning. Jag passade även på att äta en banan med jordnötssmör, för det tycker jag är gott. Och te!


Middagen bestod av en egenkomponerad cashewkyckling-gryta med råris (för min del) och massor med grönsaker. Och koriander! Jag är den enda i familjen som gillar koriander, så när jag har det hemma lägger jag det på det mesta.


Solig sommarkväll på altanen med ett glas cava och en skål chips. Sommar när den är som bäst, tycker jag.