tisdag 31 juli 2012

Dagens, sista juli

Guuuuuud! Så snygg! Huvudvärk bortskänkes.

Outfit: Min lilla klänning med svalor på från H&M, svarta tights. Och blyhjälm.
Smink: No way, José.
Nagellack: The Ten man från China Glaze.
Frisyr: Utsläppt.
Doft: Vad det än var som osade sönder hela köket.
Klocka: Finns på datorn.
Fika: Te och knäckemacka med Kalles kaviar.
Middag: Ajvarbiffar med klyftpotatis och picklade grönsaker.
Pryl: Borde ha varit mina glasögon så kanske jag hade sluppit blyhjälmen....
Sysselsättning: Försöker bestämma mig för om jag ska läsa ut den bok jag håller på med eller om det är okej att lägga ifrån sig en bok där man i varje fall inte registrerar vad man läser. Nobelpristagare kan vara så jädra tradiga ibland (eller ofta).
Irritationsobjekt: Är inte helt okej med att mitt knä fortfarande gör lite ont. Jag ville ju springa imorgon. Inte säker på att jag kan det nu.
Uppdrag: Byta till ett mer födelaktigt abonnemang på mobilen. Utan att bli pålurad en ny telefon. Check!
Kvällsdrink: Vatten. Att skölja ner lite smärtstillande med.
Väder: Sol. Ösregn. Sol. Ösregn. Åska. Ösregn. Sol. Regn. Sol. Ungefär så. Vi har sluppit golfbollshaglena i varje fall.
Barnabråk: Mer att de väsnas något alldeles otroligt hela tiden. Bara tre veckor kvar till skolstart....
Kvällsnöje: Tror jag ska tycka synd om mig själv.