måndag 9 juli 2012

Tre tomma no. 7

Det tog ett tag att få ihop tre nya tomma förpackningar, men nu har det hänt. Allt det här går i plaståtervinningen, som vanligt.


Balsamet L'Oreal Elvital Arginine resist x3 har varit slut ett bra tag nu. Jag älskar schampot som hör i hop med det här, men balsamet är jag inte lika förtjust i. Känns fett och är svårt att skölja ur. Jag har med andra ord inte köpt någon ny.
Betyg 1/5

En av förra årets juldofter från The Body Shop var Candied ginger. Duschtvålen fick jag med på köpet när jag handlade annat för en viss summa. Doften var trevlig på den här, men jag upplevde det som att den torkade ut huden rätt så mycket. Till och med älskade maken, som brukar vara immun mot sådant, sa att huden kändes för trång efter att ha tvättat sig med den här. Plus för doften alltså, allt annat ger minus.
Betyg 2/5

Egentligen borde jag med min känsliga hud inte använda en produkt som Cliniques Clarifying lotion, men jag kan inte låta bli att älska den. Egentligen borde jag ha den med nummer 1, just med tanke på att jag är känslig, men nu var det en 2:a som följde med något sådant där erbjudande en gång för länge sedan.
Väldigt länge har det här stått orört eftersom jag vet att det kan vara lite för kraftigt för mig, det innehåller liksom alkohol som torkar ut rejält på en känslig hud. Men om man inte använder den för ofta, så är den fantastisk! Jag har använt den 2-3 gånger i veckan på kvällen för att verkligen få bort allt geck som samlats på huden under dagen. Underbart uppfriskande! Det är alltså ett ansiktsvatten det här, för er som undrar. Jag är ingen storkonsument av just ansiktsvatten, men här skulle jag lätt kunna bli det.
Betyg 5/5