söndag 8 juli 2012

Dagens, 8 juli

Så här bra har jag det, uppkrupen i mitt favorithörn i soffan, med en dator i knät och en purrande katt bredvid och en för en gångs skull inte skitarg katt bakom huvudet. I den röda Helmerbyrån bredvid har jag mina nagellack, om ni undrade.


Outfit: Söta klänningen från H&M med svalor på, idag parad med en svart kofta och svarta tights. Kofta H&M, tights Wear it.
Smink: Nej.
Frisyr: I morse snodde jag ihop det och stoppade in i en "hårkupa" och där har det varit sedan dess. Det är som ett sorts hårspänne som är format som en skål, som man sätter över en hårbulle och fäster med en nål. Min är röd och inköpt i Italien när jag var där första gången när jag var 7 år. Vårdat den ömt, med andra ord.
Nagellack: Neongröna I'm with the lifeguard från China glaze. Älskade maken valde.
Klocka: Gul Zodiac.
Doft: Tvål och deo.
Fika: Kaffe och chokladkaka.
Middag: Blev hembjuden till mamma och pappa idag. Grillmarinerad fläskytterfilé (men stekpannestekt eftersom det regnade), frittar, sallad, goda ostar, små kex, melon, rosé... Jag är mätt.
Pryl: Tvättsnurra. En sådan där liten som är kanonbra att hänga strumpor i när man tvättat den.
Väder: Mycket regn, men kvavt ändå.
Sysselsättning: Hade planerat att läsa ut "Baddaren" måla naglarna, tvätta och rensa ur garderoben. Hann med allt utom garderobsrensningen.
Barnabråk: Klart det har varit.
Kvällsnöje: Klappa mer på katten. Och kanske lite Doctor Who om jag har tur.

Bonusbild på lille Cullen och nagellacket. Ber om ursäkt för den fnasiga hälen och skavsåret.