torsdag 12 juli 2012

Dagens, 12 juli

Ojdå, så blank jag ser ut. Vi kan väl bestämma att det är för att jag nyligen stått och "slavat" vid spisen och medlat i ett meningslöst bråk mellan mina barn. Okej?

Här står jag och sörplar sprit.

Outfit: Storprickig klänning från Monki. Älskar den!
Smink: Gul eyeliner med Nyxpennan Yellow och Sleekskuggan Bamm! från Ultra matte V1 Brights-paletten. Lite mascara, lite rouge, lite läppbalsam.
Frisyr. Utsläppt som blir plattare och plattare ju längre dagen lider.
Nagellack: Fullpoängare från Depend med nummer 313. Är inte blå (som min kamera tycker) utan lila.
Doft: Vanilla touch. Börjar fundera på att baka vaniljbullar bara därför att.
Klocka: Lambrettaklockan som är både fransk och brittisk i min tappning.
Fika: Åt lunch rent skamligt sent idag (plättar, bacon) så bara te faktiskt.
Middag: Spagetti och köttfärssås. Chilipojkens favorit.
Pryl: Virknål.
Glädjetårar: Fick ett glädjande besked om en älskad anhörigs sjukdom. Grät glädjetårar så det skvalade. Har nog varit mer stressad och orolig för det än vad jag velat medge.
Sysselsättning: Gör research för ett planerat bloggtema med matvinkel.
Kvällsdrink: Lennart. Saften från en halv lime, 4 cl Xanté, fyll på med fruktsoda.
Väder: Det har varit lite blixtar och dunder, men mest uppehåll och ganska varmt och behagligt.
Barnabråk: Jo tjena. Chilipojken är fortfarande skitsur för att vi inte direkt jublade när han slog till sin lillasyster efter att de blivit oense om vilken väg de skulle cykla hem från polarna.
Kvällsnöje: Inget planerat. Lär bli dumburk igen alltså.