måndag 30 juli 2012

Dagens, 30 juli

Är det Dagens om det var en vecka sedan sist? Eller blir det Veckans då?

Dagens naglar. Bara för att jag inte tagit någon annan bild idag.

Outfit: T-shirt med Union flag, design av Tezz. Kort svart kjol från Indiska.
Smink: BB creme.
Frisyr: Hopsnott i en hårklämma.
Doft: Matos.
Nagellack: C-c-courage från China glaze. Lilla E valde.
Klocka: Casio sportklocka. Skulle ha sprungit idag, men har ont i knät. Skitknä! Gick med stavar i stället. 2 km på lite mer än en kvart. Riktigt bra traskat tycker jag nog.
Fika: Te och päronsplitt.
Middag: Grillad lax, potatis, sallad och kall sås.
Pryl: Får väl bli mina stavar då. Inte direkt flitigt använda, men det kanske det borde bli ändring på.
Sysselsättning: Jag vet inte riktigt hur den här dagen försvann, men försvann gjorde den.
Irritationsmoment: Nu har den börjat - fruktpallarsäsongen. Det irriterande med det är att vår frukt inte ens är mogen än så det är en massa kart som idioterna snor för mig. Idag hade jag ett par pojkar som knackade på min altandörr och frågade om de fick plocka "såna där gröna" och pekade på mina plommon. Jag svarade som det är, att de inte är mogna. Då frågade de om de fick ta äpplen, som inte heller är mogna. Det var ju trevligt att de frågade först, men de var alltså inne på min tomt och knackade på min altandörr. Jag tycker faktiskt inte att det är okej att främmande barn är inne och klampar i min trädgård. Eller främmande vuxna för den delen.
Kvällsdrink: Har blivit lovad en gin med russchian till kvällsnöjet.
Väder: Mycket mulet, inte jättevarmt, men ändå helt okej.
Barnabråk: Bara hela dagen.
Kvällsnöje: Vi är ju inga nattugglaor, älskade maken och jag, så vi orkade faktiskt inte sitta uppe och titta på båda avsnitten av Dexter som började igår. Det andra spelade vi in och ska titta på ikväll. Hade vi tänkt oss. Jag hade dessutom tänkt mig att jag skulle få äta lite chips och dricka lite gin. På en måndag? Japp!