fredag 20 juli 2012

Dagens, 20 juli

Har inte tagit någon bild på mig själv idag heller, så jag lägger in en på lilla Schumi. Här ligger hon under soffbordet och slappar. Ser att hon har Cullens sele på sig, hennes egen är svart nämligen. Man matchar väl katterna liksom. 


Outfit: Samma som igår, så det går bra att scrolla ner och kolla där.
Smink: Mascara.
Frisyr: Fläta.
Doft: Knappt så jag vågar erkänna det. Vanilla touch.
Nagellack: Zoo från H&M. För det är holofredag.
Klocka: En viss Lambretta som jag helt plötsligt favoriserar.
Musik: Har gnolat på Thompson Twins hela dagen, men faktiskt inte lyssnat på något.
Fika: Glass. Inser precis just nu att jag inte har druckit te sedan frukosten.
Middag: Kycklingnuggets med pommes frites, sallad och basilikasås. Gjort från grunden så man vet vad man äter. Men kan vi snacka om det här med storleken på kycklingfiléer nuförtiden? Jag tycker något känns fel när jag kan göra nuggets till en fempersonersfamilj på en (1) filé och det var tre (3) filéer i en förpackning med 1 kg kycklingfilé. Får mig att undra hur mycket saltvatten de är insprutade med egentligen. Synd att det är så attans svårt att hitta ekologisk kyckling i butikerna.
Pryl: GPS-karta. Himla roligt att se exakt var jag var ute och cyklade med barnen idag.
Sysselsättning: Har alltså varit ute och cyklat med mina barn idag. Vi tog en tur till Stadsparken där de lekte i lekparken ett tag. Sedan köpte vi glass i Wadköping, tittade på några killar som spelade tennis och sedan cyklade vi hem. Sammanlagt en mil på cykel. Och när vi kom hem veckohandlade vi.
Irritationsmoment: Jag blir galen på att folk inte kan tömma sina kundvagnar när de är färdiga med dem. Varenda *svär* gång vi ska handla får jag tömma kundvagnen på skräp. Kvitton, broschyrer, reklamblad, förpackningar, korvpapper... Lär er använda papperskorg för bövelen!
Kvällsdrink: Gin and tonic with a twist. Skål!
Väder: Sommarvarmt. Men det har regnat nu på kvällskvisten. Lite grann.
Barnabråk: Kan ju inte tycka det var helt hyggligt av Chilipojken att säga till Lilla E att det hade varit bättre utan henne, men sådan var syskonkärleken ett tag idag.
Kvällsnöje: Dumburk. Surprise!