lördag 31 augusti 2013

Augustifavoriter

En månad med jämt skägg av bra och dåligt. Känns inte helt fel att avsluta den med en favoritlista.

Födelsedagsbarn: Många! Men för mig var de viktigaste mina döttrar som fyllde 21 år (Stora J) och 10 år (Lilla E). Sedan var det många kära vänner jag fick ära att gratulera.
Kläder: För ett tag sedan ville jag att randiga favorittröjans svarta kompis skulle flytta hem till mig. Det gjorde den tidigare i veckan. Gos!
Nagellack: Hade äran att lacka mig igenom en (två) svensk indie-kollektion och hade grymt svårt att välja vilken som var finast av Where no Cactus has gone before, Space age Cactus och The Cactus has landed. Alla tre var finast.


Tv-program: Har i stort sett bara tittat på "Supernatural" och "True Blood". Tycker att "Supernatural" är den bästa av dessa två dock.
Festlighet: Missade jag. Skulle på födelsedagsfest men fick passa det eftersom jag då led av en hemsk allergisk reaktion och försökte låta bli att klösa av mig ansiktet och händerna. Nästan bra i huden nu...
Ska på Örebro Pride ikväll i varje fall och det är ju festligt.
Frisyr: Toppade äntligen igenom håret och det blev väl ungefär en tum kortare. Och snyggare.
Pussgurka: Älskade maken.
Extra speciell rolighet: Utställningen på Arkitektur- och designcentrum med Jean Paul Gaultiers kläder var f-a-n-t-a-s-t-i-s-k. Håller på till 22 september och jag rekommenderar den verkligen. Grämer mig som faen att jag inte hade kameran med mig för man fick ta kort. På Madonnas strutbehå bland annat.
Sedan var det väldigt trevligt att jag besökte den tillsammans med min mamma, min svärmor och min svägerska. Girls day out!

Bildkälla Girlscene