torsdag 5 juni 2014

50 små frågor

1. Hur många husdjur har du?
Två katter

2. Vilken årstid tycker du sämst om?
Vintern. Jag uppskattar verkligen inte snö och kyla.

3. Föredrar du telefonsamtal eller sms?
Eftersom jag har någon sorts telefonfobi - sms.

4. Morgon eller kväll?
Kväll. Värsta nattugglan här.

5. Tycker du om tacos?
Det är ätbart. Ganska trött på det dock.

6. Är du introvert eller extrovert?
Introvert.

7. Vilken är din favoritdessert?
Glass. Kanske? Jo, jag säger glass.

8. Tycker du om promenader?
Ja verkligen.

9. Använder du ofta Facebook?
Nej. Särskilt inte nu. Ångestframkallande, mycket triggers där.

10. Tittar du fortfarande på tecknat?
Självklart. Varför skulle jag sluta med det?

11. Kan du rulla tungan?
Ja.

12. Vilket är ditt lyckonummer?
Jag har inget.

13. Är du rädd för något? 
Självklart.

14. Big Mac eller Whopper?
Om jag måste välja så väljer jag Whopper, men det finns betydligt godare hamburgare i världen.

15. Tycker du om att spela brädspel?
Kan jag inte påstå.

16. Tycker du om romantiska romaner?
Ja.

17. Fruitloops eller cocopops?
Och här märker man att det är en amerikansk frågespalt jag jobbar med. Går det ens att få tag på Fruitloops i Sverige? Ingendera för jag föredrar müsli, blir mitt svar

18. Skulle du äta en spindel för en miljon dollar?
Eftersom 1 miljon dollar är ungefär 6,5 miljoner svenska kronor så ja. Jag skulle tycka det var hemskt dock, eftersom jag är rädd för spindlar.

19. Dricker du mycket (alkohol)?
Nej. Ibland gör jag det, men jag har inga problem med att ha vita perioder.

20. Skulle du förlåta om någon var otrogen mot dig?
Jag har inte gjort det hittills. Bara varit i den situationen en gång dock. Fast jo - jag har ju förlåtit det kom jag på. Gjorde det som en del i min sorgebearbetning.

21. Är du vidskeplig?
Inte direkt, men jag slänger salt över vänster axel om jag spiller av det.

22. Har du sett "A Clockwork Orange"?
Ja.

23. Tycker du om att läsa?
Ungefär det jag gör hela dagarna, så ja.

24. Blir du lätt upprörd?
Ja.

25. Tror du på utomjordingar?
Ja.

26. Om du var den sista överlevande människan, förutom en person till som du får välja, vem väljer du då?
Hemsk fråga. Jag vägrar att svara på den.

27. Hundar eller katter?
Katter. Mest eftersom jag äger två, men jag tycker mycket om hundar också och vill gärna ha en Shiba.

28. Är du en butter person?
Beror på om jag är på buttert humör eller inte.

29. Någonting du hatar?
Jag försöker att inte hata överhuvudtaget. Destruktiv känsla - för mig själv.

30. Oroar du dig ofta i onödan?
Ja.

31. Tycker du om att bli fotograferad?
Man skulle ju kunna tro det med mina Dagens, men faktiskt är jag inte så förtjust i det. Särskilt inte just nu.

32. Tycker du om sockervadd?
Jag kan äta det, men det är ingenting jag någonsin har gått och längtat efter att få äta.

33. Kan du tänka dig att använda en dating site?
Eftersom jag är väldigt lyckligt gift så - nej.

34. Tror du på spöken?
Ja.

35. Rap eller pop?
Pop.

36. Vilken är den konstigaste glassmaken du har provat?
Jag har nog inte provat någon konstig glassmak, men vissa tycker jag är konstig som gillar glass med kakdeg i. Omnomnom.

37. Tycker du om matte?
Hell to the no.

38. Skattar du åt andras motgångar?
Nej.

39. Kärlek eller lusta?
Kärlek, men lusta är inte dumt.

40. Kommer du lätt ihåg sångtexter?
*gapflabb* Ja.

41. Vilket var ditt favoritämne i skolan?
Engelska.

42. Tycker du om tatueringar?
Ja. Jag har tre just nu. Snart har jag fem.

43. Är du en sådan som ofta ljuger?
Nej.

44. Äter du gröt till frukost?
Ibland.

45. Vilken musik lyssnar du på just nu?
Ingen alls faktiskt. För en stund sedan lyssnade jag på Depeche Mode dock. Och Mika.

46. Är du allergisk mot något?
Pollen. Inga matallergier dock, och det tackar jag min lyckliga stjärna för.

47. Gillar du Lady Gaga?
Ja.

48. Nicki Minaj då?
Jag har inte hört tillräckligt av henne för att ha en åsikt om hennes musik, men det är en genre jag generellt sett inte är så förtjust i. Däremot skulle jag gärna ta ett glas vin med henne, för hon verkar vara en vettig människa.

49. Tycker du om regniga dagar?
Ja. Men inte om det regnar hela jädra tiden flera veckor i rad. Hör du det sommaren 2012?

50. Sista frågan. Tycker du om paj?
Ja.