måndag 23 juni 2014

Moonday

Jag tänker klaga och kanske spoila Teen Wolf lite, så läs på egen risk.

Malia, Stiles, Lydia, Scott, Kira, Derek, Liam

Man skulle ju kunna tro att jag är överentusiastisk idag när det ikväll är dags för säsongsstart av Teen Wolf. Men det är jag inte riktigt. Ju närmare vi har kommit denna säsongs början, desto mer tveksam har jag blivit till att se det här. Nu kommer jag så klart att se det, men det är vissa saker som inte känns riktigt bra, särskilt efter att ha läst intervjuer med serieskaparen. 
Mitt största problem ses längst till vänster på den här bilden - Malia. Som vi Teen Wolf-fans liksom fått nedtryckta i halsen och blivit tillsagda att vi kommer älska. Men jag gjorde inte det i de tre avsnitt hon var med i förra säsongen, tvärt om faktiskt. Och nu är hon så viktig att hon får credit, före karaktärer som Danny, Melissa, Peter och Sheriffen som ändå varit med sedan säsong 1. 
Dessutom är hon utsedd till Stiles nya kärleksintresse och om det säger jag bara *suck*. Inte för att jag är så naiv att jag trodde att det någonsin skulle bli Stiles och Derek i serien, men det här känns bara krystat och fel. Stiles måste liksom ligga! Med en tjej. Skit samma att han var besatt av en tusenårig japansk rävdemon förra säsongen, skit samma att Malia var en präriehund i åtta år och inte borde gå i high school ens en gång, ännu mindre vara mogen för en kärleksaffär. Men det är ju så tjejerna används i Teen Wolf, som kuttersmycken och sexuella objekt, så jag borde kanske inte vara förvånad. Men det är jag, jag trodde att skaparna och författarna var smartare än så här. Jag hade fel.

Dessutom kommer jag tvärsakna Allison, som växte för mig och blev en favorit, och Isaac. Jag kommer dessutom att vara lätt förbannad över att Kate är tillbaka. Man kan alltså återuppväcka en död karaktär bara skådespelaren är tillräckligt bra kompis med serieskaparen. Om det säger jag *dubbelsuck*. Så man vet aldrig - jag kanske kommer tröttna så pass att jag slutar titta om inte alla dessa plotholes blir fyllda, om inte mina älsklingar tas om hand på bästa sätt.

Till dess - tacka vet jag fanon! Alla lever och Stiles och Derek är kära i varandra.