måndag 30 juni 2014

Junifavoriter

Så har vi kommit halvvägs då, i detta nådens år 2014. Älskade maken har semester och dagarna känns så där härligt oplanerade - inga direkt långa resor inplanerade i år så vi tar dagen ganska så mycket som den kommer och det är skönt. Tråkigt bara att det regnar så mycket, men det finns saker att fylla tiden med ändå. Och favoriter att addera till listan.

Födelsedagsbarn: Mina två bröder och jag själv. Firades måttligt eller inte alls.

Kläder: Nej, inget nytt och spännande alls. Använder mina randiga byxor Från Monki så fort de kommer från tvätten, så just nu är det mycket t-shirt och (randig) byxa eller kjol. Och huvtröjor så klart. Älskar huvtröjor. Önskar dock att det kunde bli shortsväder så jag får använda mina nya shorts och kanske få lite färg på de där spökvita benen jag har.

Nagellack: En fullpoängare och en snudd på fullpoängare, från OPIs kollektion i samarbete med Coca-cola, Icons of happiness, blev månadens favoriter. Coca-cola red (Coca-cola) och duokroma Green on the runway (Sprite).


Festlighet: Resan till Mariefred med älskade maken. Träffa föräldrarna och brorsorna med familj i midsomras. Och att jag slapp fira min födelsedag!

Frisyr: Återupptäckte tjusningen med hårmunk den här månaden. Stjäl Lilla E:s för hon använder aldrig sin ändå. Funkar bäst på lite skitigare hår, och det passar ju utmärkt eftersom det oftast är lite skitigare hår man vill gömma undan. Torrshampo är min nya bästa vän, och jag knarkar hårstylingvideos på YouTube så att jag ska kunna variera mig, även om jag fortfarande älskar mina flätor.


Upptäckt: Återupptäckt (igen) snarare, för jag lyssnade mycket på Mika för några år sedan. Just nu är det dock hans melodier och sångröst som känns allra mest i mitt hjärta, så mycket Mika blir det.

Bildkälla Toile Filante
Tv-program: Jag känner själv att jag har kommit av mig med mitt tv-tittande. Efter "Shameless" har jag inte riktigt hittat något nytt att titta på. Jag försökte med "Spartacus" och har väl inte gett upp där direkt, men inte heller tittat på några veckor. "Pretty Little Liars" var det månader sedan jag såg, så den får kanske anses som förlorad.
"Teen wolf" började igen förra veckan och det är klart att det är lite roligt, men just nu är jag aningen bekymrad över vad som händer i TW-land, så jag väntar några avsnitt till innan jag uttalar mig om det.
Man kan väl säga som så att jag inte har haft någon tv-favorit den här månaden, helt enkelt.

Film: Inga biobesök den här månaden heller, trots att det i skrivande stund går fyra filmer på lokala biografen som jag gärna vill se.
Vi lånade svärmors ex av "Frozen" när den släpptes på dvd, och eftersom det är den enda film jag har sett den här månaden som jag inte hade sett förut, så blir månadens favoritfilm just "Frozen". Jag gillade renen Sven bäst.

Bildkälla Fanpop
Bok: Jag är fortfarande så pass fast i fan fic-träsket att jag kanske skulle utse en favoritfic istället/också. Månadens enda utlästa bok är annars "The scorch trials" av James Dashner, och om den tyckte jag sådär.
Favoritfic var nog "Tiny houses" av ohmyjetsable. Sterek-fic, så rekommenderas bara om man shippar dem. Jag gör det och jag grät. Jepp - blödig som faen.

Extra speciell rolighet: Tatuering nummer 4 och 5 nu på plats. Planerar nummer 6... Ska nog göra en cover up av Fladdris. Stora J kommer bli så jädra besviken!