söndag 31 augusti 2014

Augustifavoriter

Hej då augusti. Månaden då vi tagit farväl av Robin Williams, Lauren Bacall och Brasse Brännström. Också månaden då jag känner mest folk som fyller år, så tydligen gillar jag att omge mig med lejon. Som i stjärntecknet alltså. Fanns det några favoriter då? Klart det finns.

Födelsedagsbarn: Båda mina döttrar och ungefär halva bekantskapskretsen.

Festlighet: Födelsedagskalas en masse.



Bok/fic: Månadens bästa bok blev helt klart "Doctor Sleep" av Stephen King.
Bästa fic... Oj. Jag har läst jättemånga fics den här månaden. Bland annat två som helt klart varit i romanlängd. Men bästa.... Jag tror nog "Safety in silence" av Survivah. En soulmatesfic som jag bara äh-äh-älskade.

Film: Jag har varit på bio! Jag upprepar - jag har varit på bio. Kom faktiskt därifrån för en halvtimme sedan. Vill man se film utan 3D får man ta de tider som bjuds liksom. Månadens film blev således "Guardians of the galaxy". Fast störst behållning hade jag nog av att se trailer till "The Mazerunner" som jag absolut planerar att se i september. På bio.

Tv-program: "Teen wolf" är det enda jag har sett. Jag är inte så förtjust i den här säsongen om jag ska vara ärlig, så det går lite trögt just nu. Går trögt med tv över lag. Skulle vilja maratona mig igenom någon serie igen, men vet inte vad.

Kläder: Om jag älskar min tröja med hjärtan på? Har påven toppig hatt?

Nagellack: Månaden jag kan välja en enda favorit för jag är så in i bomben kär i Pahlish-lacket Mad man with a box. Fastän att mina naglar var blå även efter att jag tagit av det.



Frisyr: Flätor och hårmunk - mina go to när jag inte orkar pyssla med håret. Varje dag alltså.

Upptäckt: Jag behöver visst bara tvätta håret en gång i veckan numera. Tjolahopp för det.

Extra speciell rolighet: Träffa Plejaderna igen. Jag har sagt det förut och jag säger det igen - att träffas i bokcirkeln är en höjdpunkt när den än inträffar. Alltid värd en favoritomnämning.