onsdag 27 augusti 2014

Frukost part deux

Om man följer mig på Instagram så har man de senaste veckorna blivit plågade av mina frukostar. Jag har nämligen tema #frukost och #enbrastartpådagen eftersom jag har bestämt mig för att se frukosten som en måltid och inte bara något jag måste göra därför att. Blir mycket roligare så. Hemligheten för att hinna äta en ordentlig frukost heter för mig planering. Jag bestämmer senast kvällen innan vad jag ska äta till frukost dagen därpå och förbereder sådant som förberedas kan. Som pannkakssmet och hash browns och prylar. Så här har det bland annat sett ut på min frukosttallrik de senaste veckorna.


Överst ser vi en amerikanska-södern-inspirerad frukost med stekt ägg, bacon och hash browns. Hash browns är råriven potatis som kryddats och stekts mjuk i olja. De förberedde jag och värmde på i mikron eftersom det tar ett tag att steka potatis mjuk. Apelsinjuice och te som måltidsdryck.

Nedan till vänster har vi äggröra med bacon. Lite sriracha på äggen bara för att det är gott och te samt rödbetsjuice att dricka till. Har precis upptäckt vad roligt det är att dricka rödbetsjuice. Drar man i sig en hel liter på en dag kissar man rosa två dagar efteråt. Upptäckte jag...

Till höger ser vi den ständiga följeslagaren te tillsammans med en smoothie gjord på apelsinjuice, banan och mango samt ett par ostmuffins med bacon och salladslök i.

Och precis som jag misstänkte så har mitt småätande minskat och jag känner mig både piggare och mer tålmodig. Inte så mycket humördippar. Precis som jag trodde alltså.