tisdag 12 augusti 2014

En sorglig dag

Det var så där lagom roligt att vakna idag. Vaknade nämligen av att det kastades takpannor ner i en container vid något av de kringliggande husen. Nackdelarna med att bo i ett villaområde. Stapplade ut i köket och skulle bara kolla in en snabb sväng på Instagram, som jag gör varje morgon, när jag får se att flera av de jag följer i USA har lagt upp bilder av Robin Williams. För att han är död. 
Och där någonstans så brast det för mig. För jag menar... Robin Williams! Mannen som gett mig allt från kalla kårar i "One hour photo" och "Insomnia" till att få mig att gråta av skratt av Anden i "Alladin" och Adrian i "Good morning Vietnam". Han som så ödmjukt gestaltade Perry i "Fisher King" och mr Keating i "Döda poeters sällskap". Jag har så många filmer som jag älskar som han är med i, och när Robin Williams var med i vilken yttepyttescen det än må ha varit, så stal han showen.

Nu orkade han inte längre. Efter många år av missbruk, sjukdom och depressioner gav han till slut upp. Som det ser ut idag begick nämligen Robin Williams självmord, och världen blev lite fattigare.

Bildkälla The Wrap
Robin Williams 21 juli 1951 - 11 augusti 2014. Rest in peace.