torsdag 7 augusti 2014

1-2-3-4-fires in your eyes-Dagens


Låt: "Panic station" med Muse.
Outfit: Kjolen som inte längre är en klänning och turkos tröja från HM. Ångrade den där tröjan när jag var ute och gick sedan, kan man lugnt påstå.
Smink:  Ögonbrynspenna från Julia, ögonpenna och mascara från Elisabeth Mott, blusher från HM, läppstift från Bella Pierre.
Nagellack: You're so vain-illa från OPI.
Doft: Lily of the valley and musk från HM.
Frisyr: Utsläppt och i vägen. Sitter och snurrar i det mest hela tiden.
Smycke: Ringarna, örhängen från museibutiken vid Tanumshedes hällristningar.
Klocka: Ingen.
Fika: Te och vattenmelon.
Middag: Ugnspannkaka med fläsk och lingonsylt.

Pryl: Absintfontän.
Sysselsättning: Pyssla i köket, läsa, läsa lite till, hämta paket x 2, klappa katt, läsa en stund till.
Träning: Promenad för att hämta paket x 2. Vad kan det ha blivit? 4 kilometer kanske.
Kvällsnöje: Ett glas absint och "Die hard". Kanske lite popcorn om jag har tur.
Dagens ord: Where there's tea there's hope.
Att tillägga: Har experimenterat med att torka jordgubbar i ugn idag. Antingen blir det ett trevligt inslag i den granola jag planerar att tillverka, eller så blir det skitäckligt och jag slänger det. Man vet inte förrän man har provat. Och nu vill jag ha en tork-olla.