onsdag 6 augusti 2014

Happiness hit her like a bullet in the back-Dagens

Nej jag är inte på smällen, jag har bara tröstätit mig till en kulmage.

Låt: "Dog days are over" med Florence + the Machine
Outfit: Röd och blå tröja från en provkollektionsutförsäljning för Ruth and circle, blommiga leggins från Monki. Båda inköpta på Göteborgsresan.
Smink:  Ögonbrynsskugga från Clinique, mascara från Elisabeth Mott, läppenna från HM i nyansen Papaya punch.
Nagellack: You're so vain-illa från OPIs Coca-colakollektion.
Doft: Lily of the valley and musk från HM.
Frisyr: Nytvättat och utsläppt och lockigt och så pass ljust att mamma reagerade. "Har du blivit blond!?" Nej, inte än, men i den takt mina vita kommer så är jag snart blondin på riktigt. Och då ska jag färga håret rosa. Mohahaha!
Smycke: Ringarna, ett av de vanliga armbanden och de små med fyrkantig strass som kommer från Esprit.
Klocka: Favoriten med Union flag, från Lambretta.
Fika: Te och muffins som Lilla E och min mamma bakade.
Middag: Teriyakilax med ris.

Pryl: Trasa att torka av blöt cykelsadel med.
Sysselsättning: Äta lunch hos mammsen och pappsen, läsa, bara umgås.
Träning: Cyklade till mamma och pappa och sedan hem igen.
Kvällsnöje: Börja på en ny bok kanske. Läser otroligt mycket just nu. Känns som att det är det enda jag gör nästan.
Dagens ord: Bättre lyssna till den sträng som brast än att aldrig spänna sin båge.
Att tillägga: Mammas köttbullar alltså. Kan man äta något godare? Tror ta mig 17 inte det. Så det var ju tur att jag fick det till lunch idag.