torsdag 26 april 2018

Tre tomma no. 52

Jag har visst smörjt in mig en del sedan sist.


Ica. Ekologiskt certifierad nattkräm. Oparfymerad.
Jomen den här har jag faktiskt gillat. Så pass att jag köpte en ny när den här tog slut. Mild, återfuktande, dryg och doftar i stort sett ingenting alls.
Plaståtervinning.
Betyg 4/5

Atrix. Soft protection cream. With aloe vera.
Att Atrix är mitt favoritmärke när det kommer till handkräm syns tydligt i det här inlägget. Varianten Soft är min "handväsks-handkräm", och jag bär ständigt med mig en tub i min sminkväska. Jag gillar att den absorberas snabbt av huden, sådär som man vill ha det om man sysslar med andra saker och vill bli okladdig snabbt. Annars funkar den ungefär som sin fetare kompis. Doften är annorlunda dock.
Jodå. Jag har en ny tub i handväskan.
Plaståtervinning.
Betyg 5/5

Atrix. Intensive protection cream. With camomile.
Har en både i badrummet och i sovrummet i jättetuber. Den i badrummet spruttade jag slut på igår, och jag hade missat att den var på upphällningen så nu får jag traska in i sovrummet när jag vill handkräma mig. För mig är det här den klassiska handkrämen. Aningen fetare och tar en liten stund på sig in i huden. Väl där är den dock underbar. Jag upplever också att den skyddar huden, men utan en sådan där obehaglig hinna som vissa handkrämer kan ge. Min favorit, helt enkelt.
Plaståtervinning.
Betyg 5/5