måndag 2 april 2018

BuJo april 2018

Aprils andra dag, och jag har precis börjat använda aprils sidor i min BuJo. Gjorde i ordning dem förra veckan medan älskade maken och Chilipojken satte upp nytt innertak i sovrummet. Just nu slipas väggarna inför tapetseringen, och jag passar på att ta en kopp te och blogga lite. Om min BuJo för april, så klart.


Samma gula Leuchtturm1917 som de andra månaderna. Temafärgen denna gång blev blå och jag använde en washitejp med van Gogh-motiv tämligen flitigt, för att piffa upp mina sidor.


Gjorde månadsuppslaget med lite större rutor än förra gången, så att det finns plats att skriva i dem. Det här är förvisso den sida jag använder minst av alla, men det är ändå trevligt att ha någon sorts försättsblad. I mars använde jag knappt månadsuppslaget alls, men då gjorde jag å andra sidan rutorna för små också. Bättre såhär. Som synes får ni se hur det ser ut innan jag fyller i saker, så här tomt är det inte längre.



Mitt vanliga uppslag för nagellack, böcker, filmer och bloggidéer som jag inte riktigt har plats för än. Rätt så ospännande uppslag, förutom för mig som älskar att fylla i det allt efter som.


Habits heter så klart vanor på svenska! Så numera har jag en vanemätare och en humörmätare. Har lagt den i ungefär den ordning jag gör saker under dagen, så jag får ett flöde när jag fyller i. Lade även till en punkt om alkohol, bara för att jag är lite nyfiken.


Min budgetsida ser ungefär likadan ut som förra månaden. Gav större plats till yogakontot, för det kände jag blev för litet förra månaden. Sparkontot blev betydligt mindre, men så gör jag bara en fast överföring dit varje månad, så jag behöver inte mer än så. Bara kul att hålla reda på. Jag har lagt upp det som en ekvation i ringen, känns nästan som att vara i skolan igen.


Min ursprungsplan var att göra den här månaden annorlunda, med ett uppslag till varje vecka. Redan när jag gjorde det här kände jag dock att just det här upplägget inte var något jag gillade. Jag funderade på att slänga det här uppslaget, men det får vara kvar. Som en varning till mig själv.


Sedan klantade jag mig på nästa uppslag också och gjorde dagrutorna för små! Blev ännu mer frustrerad på mig mig själv, men bestämde mig för att leka lite med det och göra rutorna större för varje rad. Jag är dock inte helt nöjd med mina veckouppslag faktiskt. De känns lite för oroliga. Får fundera på hur jag kan lösa det tills jag sätter mig och gör maj.