onsdag 4 april 2018

Vad jag läste i mars

Det var på gnällen, men jag lyckades ändå läsa ut 8 böcker i mars. Jag är ju inte klok! Eller så har jag en hobby. Just nu går det dock rätt trögt med läsningen, vilket dels beror på sådär spännande bok ("Breaking dawn") och dels på att vi renoverar sovrummet för fulla muggar. Idag är det tapetsering som gäller - snart inflyttning med andra ord.



Det fattas en bok på bilden, den jag hade lånat av pappsen och hunnit lämna tillbaka innan bilden togs.

"Blood promise" av Richelle Mead. Bok 4 i Vampire Academy-serien. Betyg 4/5.

"Det susar i säven" av Kenneth Grahame. För att pricka av en punkt på en läsutmaning. Mnja. Betyg 2/5.

"Mannen som sökte sin skugga" av David Lagercrantz. Som sagt, pappa har fått tillbaka den nu. Betyg 4/5.

"Spirit bound" av Richelle Mead. Del 5 i Vampire Academy. Betyg 3,5/5.

"Eclipse" av Stephenie Meyer. Del tre i Twilight Saga. Betyg 3/5.

"Last sacrifice" av Richelle Mead. Sista delen i Vampire Academy. Klappar mig själv på axeln för att jag läste ut en serie i mars, precis som jag hade bespetsat mig på. Betyg 4/5, vilket också är det samlade betyget för hela serien.

"A clockwork orange" av Anthony Burgess. Mer intressant för sitt språk än för sin story. Betyg 2,5/5.

"En annan" av David Levithan. Kompisbok till "Jag, En". Betyg 3/5.