fredag 20 april 2018

FredagsFilmen: Baby Driver

På tal om filmer med bra soundtrack - "Baby Driver"! Till och med används musiken här som en rätt så viktig del i filmens handling, och det på ett sätt som jag verkligen älskar.

Bildkälla Wallpaper site
Baby kör flyktbilar åt rånare, något han blivit inlurad i av Doc som driver ett kriminellt nätverk. Han använder aldrig samma gäng två gånger.
När Baby tror sig äntligen vara fri från sin skuld, tvingas han dock in i en stöt som redan från början verkar vara dömd att misslyckas.


Som sagt, jag gillade den här filmen. Den har många tvister och tar ett par turer jag kanske inte riktigt hade räknat med. Ansel Elgort är härligt charmig som Baby, men för även med sig ett svart stråk, som inte riktigt passar med hans sockersöta namn.
Musiken används som ett extra verktyg i filmen, det känns som att soundtracket kunde ha sin egen plats i rollistan. Dessutom bjussas det frikostligt på snygga biljakter och snygg körning.
En rar liten kärlekshistoria hinner vi också med. Så klart.

Jag har hört rykten om en "Baby driver 2", huruvida det ligger någon sanning i dessa rykten vet jag dock inte. Det verkar inte vara något som utannonserats i varje fall, utan verkar mest vara något som det pratas om och finns förhoppningar om. Jag skulle inte klaga om det blev så.