lördag 29 december 2018

Decembers nagellack

Det blir ett kort inlägg det här. Med det lack jag har på mig just nu så har jag fyra lack att visa upp. Jag kommer troligen lacka om till nyår, men samtidigt kanske inte.

December har inte varit helt snällt mot mina naglar. Först hjälpte jag Stora J att flytta och det resulterade så klart i att sjuttioelva naglar gick av eller skadade sig på annat sätt. Och så fick jag en nagelbandsinfektion. Den värsta någonsin faktiskt, med varbildningar och hela balunsen.
Jag frågade halvt på allvar älskade maken om han fortfarande skulle älska mig om jag bara hade nio fingrar. Det skulle han, men han slapp bevisa det. Det har läkt ut alltså, men jag har partiell nagellossning på den nageln, och under tiden det läkte var jag absolut inte sugen på att måla naglarna.
Så. Fyra stycken. Nämligen de här:


DependO2, Iron hero #5084
Inledde månaden med ett lack från Depends Miss Robot-kollektion. Svart bas med roströda glitter. Väldigt läckert, och det sista jag bar innan infektionen slog till.


OPI, Die another day
Lagom till jul bestämde jag mig för att lacka naglarna igen, för första gången på tre veckor. Älskade maken hjälpte mig att välja och då blev det den här orangeröda skimmerskönheten från OPIs Skyfall-kollektion.


DependO2, #567
På annandagen var jag bjuden på lunch hos mina föräldrar, och då lackade jag om till det här väldigt mörkgröna lacket. Tyckte mig kunna ana lite dragningar åt tealhållet mellan varven. Väldigt svärtat, men aldrig så att jag inte såg att det inte var grönt. Eller möjligen teal då.



H&M Beauty, Mercurial me
Dagens lack. Ett tenngrått skimmerlack med en aning av både guld och grönt. Knappt så det syns utan lupp, som jag tittade på det med, men skiftningarna anas.
Jag har jobbat idag (för sista gången i år) så jag har så klart redan hunnit slita på det. En av anledningarna till att jag tror att jag kommer lacka om till nyår.
Då har jag lite att välja på, eftersom jag precis fått hem min Black Friday-beställning från Pahlish med 15 lack, samt att jag köpte en adventskalender från OPI med bland annat hela Nutcracker-kollektionen i minflaskor. Tänkte roa mig i januari med att öppna den då, alla 25 luckorna.