måndag 10 december 2018

Tre tomma no. 72

Nobeldagen idag. Planerar att titta på klänningar på kungligheter, för det tycker jag är kul. Inget nobelpris till någon av dagens tömda produkter, men väl en storfavorit hemma hos mig. Och ett riktigt bottennapp.


Depend. Nagellackreomover. Supersnabb.
Älskar.
Plaståtervinning.
Betyg 5/5

Biotherm. Aquasource gel.
Fick med ett rejält varuprov av den här Biotherm-fuktkrämen när jag klickade hem annat från Kicks. En väldigt bra återfuktare som jag skulle kunna tänka mig att införskaffa. Dock är jag inte hundra procent ombord när det kommer till doften, som jag tycker är lite väl skarp. Den doftar rätt så tvåligt, och jag har inga problem med den på min rätt så känsliga och reaktiva hud, men min näsa tycker den är lite jobbig. Doften sitter inte kvar superlänge, så det går an, men frågan är om det är värt slanten när jag inte riktigt uppskattar doften. Det finns ju andra, snarlika, som doftar mildare, om en säger som så.
Plaståtervinning.
Betyg 3,5/5

L'Oréal Paris. Paradise extatic. Mascara.
Jag har förstått det som att den här mascaran är en storfavorit bland många, särskilt i det lite billigare segmentet. Den är inte en favorit hos mig. Kletig grej som lämnar klumpar, klibbar ihop fransarna och torkade ihop alldeles för snabbt. Jag upplever den som svårjobbad. Det har hänt att jag fått till jättefina fransar med den, men resan dit har varit lång, jobbig och innehållit svordomar. Den hamnar dessutom ofta på andra ställen än ögonfransarna, både vid applicering och vidare under dagen. Så för mig var den inte Paradise, snarare en förport till helvetet.
Brännbart avfall.
Betyg 1/5