onsdag 5 december 2018

Tre tomma no. 71

Det kommer snart mer tomma förpackningar för jag gör slut på grejer i en rasande takt just nu. Dagens inlägg går i ansiktsmaskernas tema.


Helloskin. Jumiso. Water-splash sheet mask.
Ja tack, jag ta fler av den här. Bra passform, diskret doft. Dryper av essens som snabbt glider in i huden när jag tar av masken. Fanns faktiskt så pass mycket essens kvar i förpackningen att det räckte att spara och använda som serum flera dagar efteråt. Och huden! Återfuktad, slät och liksom mysig.
Extra plus för supersöt förpackning.
Plaståtervinning.
Betyg 5/5

Nature republic. Real nature Green tea mask sheet.
Helt okej, men ingen wow-faktor som masken ovan. Det var ett tag sedan jag använde den, men jag vill minnas att den satt sisådär och hade aningen snålt med essens, som jag upplevde som lite klibbig.
Plaståtervinning.
Betyg 375

The Ordinary. AHA 30% + BHA 2%. Peeling solution.
Här är det wow-faktor och lite till, faktiskt. Jag vill helst inte vara utan den här peelingen och har därför redan köpt på mig en ny. Den är inte behaglig på minsta lilla vis, faktiskt känns det lite som att huden brinner när jag använder den här. Alltså använder jag den inte superofta, men ett par gånger i månaden i varje fall, och jag är så nöjd med resultatet. Glåmig hy blir rosig och slät på 10 minuter. Lite så. Väldigt prisvärd liten pryl, som dessutom är dryg. Skynda fynda!
Glasåtervinning på flaska och pipett, plaståtervinning på korken.
Betyg 5/5