onsdag 12 december 2018

Wishlist Wednesday

Snart är det jul, sjung bom fallerallan lej! Eller nåt. Om man har problem med att hitta en bra julklapp till mig så kan jag tipsa om att jag just nu önskar mig det här:

Bildkälla 
Färgade popcorn! Alltså majskorn som inte nödvändigtvis är gula. Inte för att jag tror att det smakar annorlunda, eller ser annorlunda ut när de är poppade, utan bara för att det är kul. Och det behöver inte vara just de här för de är ganska dyra. Det finns popcornmajs på kolv också. Kan tänka mig att provsmaka det också, på grund av lättroad.

Bildkälla 
Nu tänker jag bli lite gnällig. För varför är det så svårt att hitta citronte i lösvikt i affären? Förut hade Kobbs ett jättegott citron- och limete, men det slutade de med för att de är dumma. Och i butik kan jag bara hitta citronte i de förhatliga tepåsarna (don't get me started). Jag vill ha löst citronte! Ta mig bövelen. Och jag är lite för lat för att ta mig till en tebutik, men jag kan ju önska mig!
För övrigt är min topp 5 i te som följer: Earl Grey, citronte, Söders höjder, Kusmi S:t Petersburg, English breakfast. Och ja - det ska vara svart te, för det är det jag gillar bäst.

Bildkälla
En sked med hål i? Jo, för det är en absintsked. Och jag har varit kär i den här varianten med ett öga sedan jag såg den första gången, så jag skulle gärna vilja ha en eller flera sådana till min nästa absintstund.
Jag vill ha en massa olika absinter också, men det kan vi ta en annan gång.
Vad en har absintskeden till kan du läsa om här, i ett av mina mest populära inlägg någonsin.

Bildkälla
Jag när någon sorts förhoppning om att bli en person som tränar. Lite grann i varje fall. Att gå på gym får jag dock lite olustkänslor av, så jag tänker hemmaträning. Och då kan det vara bra med ett par hantlar. De behöver inte ens vara värst tunga. 1 kilo räcker nog utmärkt till en början.

Bildkälla
Som vana läsare av min blogg vet vid det här laget, så sminkar jag mig inte överdrivet ofta. Faktiskt så pass sällan att jag lyckats ha de sminkborstar jag har i drygt 20 år, med vissa undantag som köpts till eller kastats bort. Men jag har borstar som jag haft sedan innan jag träffade älskade maken, och vi firade 20 år i november så...
Jag tycker jag kan få förtjäna lite nytt. Köpte mig nyligen ett par borstar från Real Techniques, och kan absolut tänka mig fler. Så varför  inte ett sådant här startset för ögonen? Så kanske jag till och med får lust att sminka mig lite oftare. (Troligen inte.)

Bildkälla
Sedan jag började med min BuJo så har jag fått upp ögonen för roliga pennor. Och det har gjort att jag gärna vill ha Tombows dual brush-pennor i fler än de 6 färger jag köpte när det var Black Friday. Inte för att jag ritar serier, men just det här setet som heter Manga, har en bra variation av färger, och jag kan se att det skulle bli mycket användbart. Om nu ingen känner för att punga ut en jätteslant och köpa ett sådant där set med samtliga Tombows, så klart...

Och som vanligt: presentkort till bio eller på böcker, pyjamas, fred på jorden och snälla barn. Och hårgos!