måndag 31 december 2018

Decemberfavoriter

Sista timmarna av 2018. Eller som Chilipojken sa,"Det är 92:a oktober, vad är det här nyår alla tjatar om?"
December tar alltså slut, och här är decembers favoriter för mig.

Bok: "Djupa ro" av Lisa Bjärbo. Faktiskt så att den är årets bästa bok, till och med. Mer om det nästa år.

Bildkälla Goodreads
Fic: Har inte läst en enda.

Film: Ingen bio, för vi kan inte komma överens om vad vi ska se. Men hemma har vi tittat på massor av de filmer vi köpt på oss på diverse reor, och en favorit bland dem blev "Whiplash".

Tv-program: Älskade maken och jag tuffar vidare med "Downton Abbey". Vi har precis börjat med säsong 3, så en annan sak som kommer i början av nästa år (jo, det är jätteroligt att vitsa med att det är årets sista dag) är en sammanfattning av säsong 2.

Nagellack: Har bara fyra att välja bland. Jag har nakna naglar just nu och planerar att lack om snart, men jag vet inte till vad. Men nu var det bland det fåtal jag bar i december, och då säger jag....
Iron hero, eller "5084 från Depends Miss Robot-kollektion.



Skönhet: Alla lacken från Pahlish som ramlade in häromdagen. *hjärtögon*

Upptäckt: Hur mycket jag använder ringfingret på höger hand. Som jag hade nagelbandsinfektionen i. Mitt penngrepp bland annat, där jag lutar pennan precis mot den punkten av ringfingret där infektionen var. Och alla andra saker jag håller på ett liknande sätt som en penna. Många smärtsamma ögonblick innan jag hittade lösningar.

Extra speciell rolighet: Att Stora J flyttade hemifrån! Nu lät det kanske elakt, men hon är trots allt 26 år och hon ville verkligen flytta ut. Så jag är glad för hennes skull som fick en egen bostad, och för min egen som tycker det var på tiden. (När jag var 26 hade jag gått ifrån hennes pappa och bodde i min tredje egna lägenhet. Och hon var 5 år.)

Mitt eget favoritinlägg: "2018 i backspegeln".

Och nu, denna nittioandra oktober, ber jag att få önska er alla ett riktigt härligt och underbart 2019!
Vi ses nästa år!